- 
			Blz. 1
		
			
			Jaarstukken 2020
		
			
	- 
			Blz. 2
		
			
			Jaarstukken 2020
		
	
- 
			Blz. 3
		
			
			Jaarverslag
		
			
	- 
			Blz. 4
		
			
			I. JAARVERSLAG
		
	
- 
			Blz. 5
		
			
			Financiële beschouwing
		
			
	- 
			Blz. 6
		
			
			Samenvatting
		
			
	- 
			Blz. 7
		
			
			Financiële samenvatting
		
	
 
 
- 
			Blz. 8
		
			
			Programma 1 Bestuur, dienstverlening en veiligheid
		
			
	- 
			Blz. 9
		
			
			Portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 10
		
			
			Overzicht taakvelden
		
	
- 
			Blz. 11
		
			
			Opgave: een professionele organisatie
		
			
	- 
			Blz. 12
		
			
			Inleiding
		
	
- 
			Blz. 13
		
			
			Wat heeft Oudewater  met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 14
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 15
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 16
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 17
		
			
			1.1.1 Oplevering nieuwe websites Woerden en Oudewater conform meest actuele eisen digitale toegankelijkheid
		
			
	- 
			Blz. 18
		
			
			1.1.1.1 Herontwerpen bestaande websites
		
	
- 
			Blz. 19
		
			
			1.1.1.2 Aanschaf gebruiksvriendelijke formulierengenerator met meetbare formulieren
		
	
- 
			Blz. 20
		
			
			1.1.1.3 Beleggen van formulierenbeheer in de organisatie
		
	
- 
			Blz. 21
		
			
			1.1.1.4 Ontwikkelen mijn omgeving (inwonercloud) + beheer beleggen in de organisatie
		
	
 
- 
			Blz. 22
		
			
			1.1.2 Eind 2020 zal de telefonische bereikbaarheid van 14 0348 95% bedragen. Dit wordt wekelijks gemeten door rapportages uit de telefooncentrale.
		
			
	- 
			Blz. 23
		
			
			1.1.2.1 Bezetting en kwaliteit medewerkers up to date. Stabiele ICT omgeving.
		
	
 
- 
			Blz. 24
		
			
			1.1.3 Eind 2020 hebben we de norm van zelfevaluaties gehaald. De verplichte rapportages worden aan min. BZK toegezonden voor controle en steekproef.
		
			
	- 
			Blz. 25
		
			
			1.1.3.1 De gemeente is verplicht om een jaarlijks onderzoek uit te voeren naar de inrichting, werking en beveiliging.
		
	
 
- 
			Blz. 26
		
			
			1.1.4 Risicoadressen tot een minimum beperken en eventuele fraudegevallen aanpakken. Dit in verband met de uitvoering van de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit.
		
			
	- 
			Blz. 27
		
			
			1.1.4.1 Alle noodzakelijke acties uitvoeren om woonfraude en adresfraude tegen te gaan.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 28
		
			
			Opgave: openbare orde en veiligheid
		
			
	- 
			Blz. 29
		
			
			Wat heeft Oudewater  met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 30
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 31
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 32
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 33
		
			
			1.2.1 Meer signalen ontvangen t.a.v. ondermijning binnen de gemeente Oudewater. De norm die hierbij wordt vastgesteld is bepaald aan de hand van de nulmeting uit 2019.
		
			
	- 
			Blz. 34
		
			
			1.2.1.1 Opleiden en trainen van collega’s en ondernemers op het gebied van bewustwording.
		
	
- 
			Blz. 35
		
			
			1.2.1.2 Actualiseren van bevoegdheden (APV, beleidsregels, etc.) burgemeester.
		
	
- 
			Blz. 36
		
			
			1.2.1.3 Verbeteren van informatiepositie van gemeente.
		
	
 
- 
			Blz. 37
		
			
			1.2.2 Aanpak van ondermijning, overlast en criminaliteit is meer integraal met OOV.
		
			
	- 
			Blz. 38
		
			
			1.2.2.1 M.b.t. de uitvoerings- en beleidstaken rondom toezicht, handhaving en veiligheid is er goede afstemming, zodat er sprake is van een integrale aanpak.
		
	
 
- 
			Blz. 39
		
			
			1.3.1 In 2020 worden maximaal 15 actieve PGA (persoonsgerichte aanpak) dossiers tegelijkertijd behandeld.
		
			
	- 
			Blz. 40
		
			
			1.3.1.1 Afspraken en acties uitzetten aan de hand van PGA-overleggen.
		
	
- 
			Blz. 41
		
			
			1.3.1.2 Monitoring en coördinering van acties op de leefgebieden van de ketenpartners.
		
	
- 
			Blz. 42
		
			
			1.3.1.3 Voeren van gesprekken met de PGA cliënten en familie.
		
	
- 
			Blz. 43
		
			
			1.3.1.4 Inspelen op incidenten in lopende PGA trajecten.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 44
		
			
			Financiële analyse
		
	
- 
			Blz. 45
		
			
			VERSCHILLENANALYSE
		
	
 
- 
			Blz. 46
		
			
			Programma 2 Fysiek beheer openbare ruimte en vervoer
		
			
	- 
			Blz. 47
		
			
			Portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 48
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 49
		
			
			Overzicht taakvelden
		
	
- 
			Blz. 50
		
			
			Opgave: openbare ruimte en verkeer
		
			
	- 
			Blz. 51
		
			
			Wat heeft Oudewater  met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 52
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 53
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 54
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 55
		
			
			2.1.1. Het fietsnetwerk voldoet in 2022 aan de gestelde inrichtingseisen, waardoor er een aantrekkelijk, comfortabel, direct, samenhangend en veilig fietsnetwerk ligt.
		
			
	- 
			Blz. 56
		
			
			2.1.1.1 Het fietsbeleidsplan en de bijbehorende uitvoeringsagenda worden opgesteld en ter besluitvorming voorgelegd.
		
	
- 
			Blz. 57
		
			
			2.1.1.2 Vanuit onderhoud wordt de Waardsedijk met fietssuggestiestroken opgeknapt.
		
	
 
- 
			Blz. 58
		
			
			2.2.1 De infrastructuur in het buitengebied is in overeenstemming met de functies zoals die in de omgevingsvisie zijn benoemd.
		
			
	- 
			Blz. 59
		
			
			2.2.1.1 Opstellen plan van aanpak overlast verkeer in het buitengebied, vaststelling door college.
		
	
 
- 
			Blz. 60
		
			
			2.3.1 In 2022 "Financieel gezond" vanuit het coalitieakkoord vertaalt zich voor de openbare ruimte naar "Areaal en gewenste kwaliteit zijn in overeenstemming met de benodigde budgetten (A x K = €)".
		
			
	- 
			Blz. 61
		
			
			2.3.1.1 De omvang, kwaliteit en ambitie van het areaal zijn inzichtelijk. Inventarisatie en inspectie van het areaal worden uitgevoerd, conform inspectieplan Openbare Ruimte.
		
	
- 
			Blz. 62
		
			
			2.3.1.2 De Wegenlegger wordt opgesteld en vastgesteld.
		
	
- 
			Blz. 63
		
			
			2.3.1.3 Middels de Taskforce-IBOR wordt samen met de raad de ambitie per beheerdiscipline doorgerekend naar benodigde budgetten.
		
	
 
- 
			Blz. 64
		
			
			2.3.2 De geplande (onderhouds) projecten worden uitgevoerd.
		
			
	- 
			Blz. 65
		
			
			2.3.2.1 Uitvoering reconstructie Lange Burchwal en Wijngaardstraat (Masterplan Binnenstad).
		
	
- 
			Blz. 66
		
			
			2.3.2.2 Uitvoering vervanging Wilhelmina van Pruisenbrug en groot onderhoud Hoenkoopse Brug.
		
	
- 
			Blz. 67
		
			
			2.3.2.3 Uitvoering vervanging verharding Joh. J. Vierbergenweg.
		
	
- 
			Blz. 68
		
			
			2.3.2.4 Uitvoering Gemeentelijk Waterbeleidsplan 2020 - 2024 (vaststelling 11 juli 2019).
		
	
- 
			Blz. 69
		
			
			2.3.2.5 Uitvoering aanbrengen beschoeiing en herstellen oevers Lange Linschoten is gestart (oplevering 2024).
		
	
 
- 
			Blz. 70
		
			
			2.3.3 Jaarlijks vaststellen van het Meerjaren Onderhoudsprogramma (MOP).
		
			
	- 
			Blz. 71
		
			
			2.3.3.1 Ontwikkelen van het MOP (dat voldoet aan BBV vereisten) waarin meerjarig de reconstructies en groot onderhoud zijn gedefinieerd.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 72
		
			
			Overige ontwikkelingen / Corona
		
	
- 
			Blz. 73
		
			
			Financiële analyse
		
	
- 
			Blz. 74
		
			
			VERSCHILLENANALYSE
		
	
 
- 
			Blz. 75
		
			
			Programma 3 Sociaal domein
		
			
	- 
			Blz. 76
		
			
			Portefeillehouder
		
	
- 
			Blz. 77
		
			
			Overzicht taakvelden
		
	
- 
			Blz. 78
		
			
			Wat heeft Oudewater bereikt?
		
	
- 
			Blz. 79
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 80
		
			
			Opgave: meer Oudewaterse inwoners participeren in de samenleving overeenkomstig hun persoonlijke mogelijkheden
		
			
	- 
			Blz. 81
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 82
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 83
		
			
			3.1.1 In 2020 hebben tussen de 20-60 inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt van meer dan 2 jaar door gezamenlijke aanpak van Ferm Werk en het lokale sociale team hun afstand tot de arbeidsmarkt verkleind en hun participatie is toegenomen.
		
			
	- 
			Blz. 84
		
			
			3.1.1.1 We zetten een methodiek en werkwijze in (pilot Ferm Wijzer), die leidt tot een gezamenlijke en sluitende aanpak, waarbij de jeugdwet, Wmo-wet en participatiewet zo goed mogelijk op elkaar aansluiten.
		
	
- 
			Blz. 85
		
			
			3.1.1.2 We zetten een project op voor het verbeteren van taal- en basisvaardigheden op de werkvloer.
		
	
- 
			Blz. 86
		
			
			3.1.1.3 We versterken de samenwerking met onze partners en externe partijen voor het onderzoeken en/of ontwikkelen van passende arrangementen en instrumenten.
		
	
- 
			Blz. 87
		
			
			3.1.1.4 We initiëren en versterken de ontwikkelingen en samenwerkingen gericht op het bevorderen van arbeidsparticipatie van deze inwoners.
		
	
- 
			Blz. 88
		
			
			3.1.1.5 We meten de stappen die gezet zijn aan de hand van de doorstroom binnen het totale traject.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 89
		
			
			Opgave: inwoners kunnen langer zelfstandig (thuis)wonen
		
			
	- 
			Blz. 90
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 91
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 92
		
			
			3.2.1 Stijging van het aantal mantelzorgers dat in beeld is bij het stadsteam.
		
			
	- 
			Blz. 93
		
			
			3.2.1.1 Stadsteam Oudewater informeert en ondersteunt mantelzorgers.
		
	
- 
			Blz. 94
		
			
			3.2.1.2 Voorlichting en communicatie (communicatie campagne) over het lokale aanbod aan ondersteuning (o.a inkomensondersteuning) en de rol van het stadsteam.
		
	
 
- 
			Blz. 95
		
			
			3.2.2 Percentages eenzaamheid van de monitor senioren van de GGDrU van 2021 zijn lager dan die van 2017 op de items eenzaam/niet geïsoleerd (35,2%), ernstig eenzaam (6,6%) en sociaal geïsoleerd (10%).
		
			
	- 
			Blz. 96
		
			
			3.2.2.1 Onderzoeken van de mogelijkheid voor een huiskamer / inloopactiviteiten in De Wulverhorst.
		
	
- 
			Blz. 97
		
			
			3.2.2.2 Onderzoeken van de mogelijkheid voor een huiskamer van de stad in de Klepper.
		
	
- 
			Blz. 98
		
			
			3.2.2.3 Voorlichting en communicatie over het lokale aanbod aan welzijnsactiviteiten.
		
	
- 
			Blz. 99
		
			
			3.2.2.4 Deelnemen aan de week tegen de eenzaamheid.
		
	
 
- 
			Blz. 100
		
			
			3.2.3 Percentage inwoners dat vrijwilligerswerk doet blijft gelijk
		
			
	- 
			Blz. 101
		
			
			3.2.3.1 Onderzoeken hoe de vraag van oudere inwoners en aanbod van vrijwilligers samen komen.
		
	
- 
			Blz. 102
		
			
			3.2.3.2 Onderzoeken van de coördinatiemogelijkheden op het vrijwilligerswerk (rol voor het Stadsteam en De Wulverhorst).
		
	
- 
			Blz. 103
		
			
			3.2.3.3 2 á 3 keer per jaar faciliteert de gemeente de Open Tafel voor vrijwilligersorganisaties, het thema Ouderen langer thuis vindt (ook) daar zijn plek.
		
	
 
- 
			Blz. 104
		
			
			3.2.4 Er is meer samenhang in de ouderenzorg & ondersteuning door concrete projecten of werkafspraken.
		
			
	- 
			Blz. 105
		
			
			3.2.4.1 Onderzoeken van de mogelijkheid van Wmo indiceren door wijkverpleging.
		
	
- 
			Blz. 106
		
			
			3.2.4.2 Onderzoeken van de mogelijkheid om huishoudelijke hulp in te zetten voor signalering en toeleiden naar het stadsteam
		
	
 
- 
			Blz. 107
		
			
			3.3.1 Voldoende en gevarieerd aanbod woningen (zorggeschikt) voor ouderen.
		
			
	- 
			Blz. 108
		
			
			3.3.1.1 Onderdeel prestatieafspraken: nieuwbouw van levensloopbestendige woningen.
		
	
- 
			Blz. 109
		
			
			3.3.1.2 Regionaal experiment Van Groot naar Beter wordt opgezet.
		
	
- 
			Blz. 110
		
			
			3.3.1.3 We kijken naar de inzet van een Wooncoach vanuit Woningraat (b.v. als pilot bij toewijzing van woningen Schuylenburcht).
		
	
 
- 
			Blz. 111
		
			
			3.3.2 Percentage inwoners dat zich voorbereid voelt op een calamiteit is gestegen
		
			
	- 
			Blz. 112
		
			
			3.3.2.1 Aanbieden van workshop Rode Kruis "goed voorbereid".
		
	
 
- 
			Blz. 113
		
			
			3.3.3 Inclusief vervoersaanbod voor oudere inwoners.
		
			
	- 
			Blz. 114
		
			
			3.3.3.1 Aanbesteding regiotaxi 2020.
		
	
- 
			Blz. 115
		
			
			3.3.3.2 Starten pilots vernieuwing regiotaxi.
		
	
- 
			Blz. 116
		
			
			3.3.3.3 Inventarisatie mogelijkheden van vervoer voor inwoners en opnemen in sociale kaart.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 117
		
			
			Opgave: onze inwoners doen en kunnen zoveel mogelijk zelf en krijgen daarbij ondersteuning wanneer dat nodig is
		
			
	- 
			Blz. 118
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 119
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 120
		
			
			3.4.1 De uitstroom uit zorg stijgt tot het regionaal gemiddelde. (jeugd- GGZ uitstroom na 1e traject in 2018 in Oudewater 5%, in Utrecht-West 11%)
		
			
	- 
			Blz. 121
		
			
			3.4.1.1 We gaan casemanagement verder ontwikkelen, waardoor we beter kunnen sturen op het resultaat van de zorg.
		
	
- 
			Blz. 122
		
			
			3.4.1.2 Bij de inkoop van het maatwerk worden contractafspraken gemaakt over op- en afschaling van zorg en de samenwerking met (informele) organisaties.
		
	
- 
			Blz. 123
		
			
			3.4.1.3 De middelen van het regionale transformatiefonds worden ingezet om minder uithuisplaatsingen te realiseren, om meer jeugdigen in een gezin(svorm) op te laten groeien en om uitstroom van jongeren na een 4e zorgtraject (algemeen) te vergroten.
		
	
 
- 
			Blz. 124
		
			
			3.4.2 Het Stadsteam is de belangrijkste speler in de keten van de jeugdhulp. Het aandeel van het stadsteam in het totaal van indicatiestellingen neemt toe (nu 24,9% van het totaal).
		
			
	- 
			Blz. 125
		
			
			3.4.2.1 We versterken de positie van het Stadsteam t.o.v. andere verwijzers binnen de jeugdhulp.
		
	
- 
			Blz. 126
		
			
			3.4.2.2 We verkennen de mogelijkheden m.b.t. het zelf begeleiding bieden vanuit het Stadsteam voor betere en snellere zorg dichtbij.
		
	
 
- 
			Blz. 127
		
			
			3.4.3 Het totale aanbod aan sociaal maatschappelijke voorzieningen in de stad is bekend bij inwoners, organisaties en verwijzers, zodat er optimaal gebruik van kan worden gemaakt.
		
			
	- 
			Blz. 128
		
			
			3.4.3.1 We versterken de organisatiekracht van de sociaal maatschappelijke voorzieningen in de stad en faciliteren de randvoorwaarden voor een betere verbinding tussen zorg, welzijn en gezondheid.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 129
		
			
			Opgave: omgeving van de statushouders is op orde
		
			
	- 
			Blz. 130
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 131
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 132
		
			
			3.5.1 De nieuwe inburgeringswet, die op 1 januari 2021 ingevoerd wordt, is geïmplementeerd en de organisatie is voorbereid om de nieuwe wet uit te voeren.
		
			
	- 
			Blz. 133
		
			
			3.5.1.1 We richten het proces rondom de nieuwe inburgeringswet in, waaronder het aanpassen van de verordening, aanbesteding taalinstituut, regelen uitvoeringsorganisatie, inkopen duale trajecten.
		
	
 
- 
			Blz. 134
		
			
			3.6.1 Minimaal 2 statushouders nemen deel aan activiteiten gericht op werk of onderwijs.
		
			
	- 
			Blz. 135
		
			
			3.6.1.1 We zetten in samenwerking met Ferm Werk een re-integratiebureau in met landelijke ervaring in het begeleiden van statushouders met een grote afstand tot de arbeidsmarkt naar werk.
		
	
- 
			Blz. 136
		
			
			3.6.1.2 Statushouders krijgen naast de reguliere inburgering een programma gericht op taal en studievaardigheden. Daarnaast zal huiswerkbegeleiding geboden worden.
		
	
 
- 
			Blz. 137
		
			
			3.6.2 75 % van de jonge statushouders (16 - 18 jaar) die een MBO vervolgopleiding starten maken deze ook daadwerkelijk af.
		
			
	- 
			Blz. 138
		
			
			3.6.2.1 Het aanbieden van onderwijs vindt plaats met verschillende onderwijspartners, die allen hun eigen rol hebben in het onderwijsaanbod.
		
	
 
- 
			Blz. 139
		
			
			3.6.3 Minimaal 2 statushouders nemen deel aan een intensief programma gericht op zelfredzaamheid.
		
			
	- 
			Blz. 140
		
			
			3.6.3.1 We bieden empowermenttrainingen aan die de kloof tussen hun eigen cultuur en Nederlandse cultuur verkleint.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 141
		
			
			Overige ontwikkelingen / Corona
		
	
- 
			Blz. 142
		
			
			Financiële analyse
		
	
- 
			Blz. 143
		
			
			VERSCHILLENANALYSE
		
	
- 
			Blz. 144
		
			
			EIGEN INDICATOREN
		
	
 
- 
			Blz. 145
		
			
			Programma 4 Cultuur, economie en milieu
		
			
	- 
			Blz. 146
		
			
			Portefuillehouders
		
	
- 
			Blz. 147
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 148
		
			
			Overzicht taakvelden
		
	
- 
			Blz. 149
		
			
			Opgave: cultuur
		
			
	- 
			Blz. 150
		
			
			Wat heeft Oudewater  met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 151
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 152
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 153
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 154
		
			
			4.1.1 Met ingang van 1-1-2021 heeft er besluitvorming plaatsgevonden over de herontwikkeling van De Klepper en is de rol en de dienstverlening van de bibliotheek vastgelegd in een addendum op de huidige uitvoeringsovereenkomst.
		
			
	- 
			Blz. 155
		
			
			4.1.1.1 Bibliotheek neemt als kernpartner deel aan projectteam voor herontwikkeling van gebouw De Klepper als 'huiskamer van de stad' met oog voor de couleur locale.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 156
		
			
			Opgave: energietransitie
		
			
	- 
			Blz. 157
		
			
			Inleiding
		
	
- 
			Blz. 158
		
			
			Wat heeft Oudewater  met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 159
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 160
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 161
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 162
		
			
			4.2.1 Inwoners en bedrijven nemen initiatief om energiebesparende maatregelen te realiseren. Wij ondersteunen inwoners om stappen te zetten in de verduurzaming van de woning.
		
			
	- 
			Blz. 163
		
			
			4.2.1.1 We ondersteunen lokale collectieve energie-initiatieven op gemeentelijk, buurt, wijk en dorpsniveau en ook het professionaliseren van regionale samenwerking energie initiatieven.
		
	
- 
			Blz. 164
		
			
			4.2.1.2 We zetten o.a. subsidie in om energie-initiatieven te ondersteunen.
		
	
- 
			Blz. 165
		
			
			4.2.1.3 We zetten het energieloket Jouwhuisslimmer.nl in als eerste aanspreekpunt.
		
	
 
- 
			Blz. 166
		
			
			4.3.1 In 2021 wordt de warmtevisie door de raad vastgesteld.
		
			
	- 
			Blz. 167
		
			
			4.3.1.1 We verduurzamen de bestaande bouw door een start te maken met het opstellen van een warmtevisie en de samenwerking te zoeken met Woningraat. De warmtevisie is input voor de Omgevingsvisie.
		
	
 
- 
			Blz. 168
		
			
			4.3.2 In 2021 wordt een plan van aanpak voor het verduurzamen van het maatschappelijk vastgoed vastgesteld door de raad.
		
			
	- 
			Blz. 169
		
			
			4.3.2.1 We stellen een plan van aanpak op om maatschappelijk vastgoed te verduurzamen.
		
	
 
- 
			Blz. 170
		
			
			4.4.1 In 2020 is er een eerste versie (concept-bod van pakket van initiatieven) van de Regionale Energie Strategie waarin o.a. een regionaal bod voor grootschalige duurzame energie-opwek. Dit concept-bod wordt vastgesteld door de raad.
		
			
	- 
			Blz. 171
		
			
			4.4.1.1 We werken in de regio samen aan een Regionale Energie Strategie voor elektriciteit en warmte, waarvoor in 2020 een 'conceptbod' van de regionale opgave aan het rijk wordt aangeboden.
		
	
 
- 
			Blz. 172
		
			
			4.4.2 In 2021 wordt een afwegingskader voor grootschalige duurzame energie-opwekking door de raad vastgesteld.
		
			
	- 
			Blz. 173
		
			
			4.4.2.1 We starten samen met de samenleving met het opstellen van een afwegingskader voor duurzame energie opwekking, waaronder windenergie, zonne-energie en warmte koude opslag.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 174
		
			
			Opgave: cultureel erfgoed
		
			
	- 
			Blz. 175
		
			
			Inleiding
		
	
- 
			Blz. 176
		
			
			Wat heeft Oudewater  met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 177
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 178
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 179
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 180
		
			
			4.5.1 Beschermde waardevolle objecten en gebieden.
		
			
	- 
			Blz. 181
		
			
			4.5.1.1 Het paraplu bestemmingsplan cultuurhistorie is naar aanleiding van de Cultuurhistorische waardenkaart door de gemeenteraad vastgesteld vooruitlopend op omgevingsvisies.
		
	
 
- 
			Blz. 182
		
			
			4.5.2 Het Streefbeeld Vestingstad Oudewater is inspiratiebron voor ruimtelijke plannen en recreatieve activiteiten.
		
			
	- 
			Blz. 183
		
			
			4.5.2.1 Het Streefbeeld Vestingstad Oudewater wordt ter inspiratie meegegeven aan ontwikkelaars en ondernemers.
		
	
 
- 
			Blz. 184
		
			
			4.5.3 Cultuurhistorie is onderdeel van de omgevingsvisie, ruimtelijke plannen en projecten, duurzaamheidsvraagstukken en recreatie en toerisme.
		
			
	- 
			Blz. 185
		
			
			4.5.3.1 Erfgoedadvisering wordt integraal meegenomen in projecten en plannen.
		
	
- 
			Blz. 186
		
			
			4.5.3.2 Cultuurhistorie is vast agendapunt bij TCPO.
		
	
 
- 
			Blz. 187
		
			
			4.5.4 Opgestelde kerkenvisie over de toekomst van (monumentale) kerkgebouwen.
		
			
	- 
			Blz. 188
		
			
			4.5.4.1 In Q1 vinden gesprekken plaats met de kerken over het gebruik en behoud van de panden voor nu en in de toekomst.
		
	
 
- 
			Blz. 189
		
			
			4.5.5 Geactualiseerd archeologisch beleid en onderzoeksagenda
		
			
	- 
			Blz. 190
		
			
			4.5.5.1 Q4 door gemeenteraad vastgesteld.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 191
		
			
			Opgave: economie
		
			
	- 
			Blz. 192
		
			
			Inleiding
		
	
- 
			Blz. 193
		
			
			Wat heeft Oudewater  met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 194
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 195
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 196
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 197
		
			
			4.6.1 Een herziene economische agenda (opgeleverd in Q2 2020).
		
			
	- 
			Blz. 198
		
			
			4.6.1.1 Opstellen van de herziene economische agenda in samenwerking met ondernemers(verenigingen).
		
	
- 
			Blz. 199
		
			
			4.6.1.2 Een verbeterde samenwerking met ondernemers(verenigingen) aan economische uitdagingen middels de economische agenda.
		
	
 
- 
			Blz. 200
		
			
			4.6.2 Een verbeterde gemeentelijke dienstverlening aan het lokale bedrijfsleven, gemeten in de tweejaarlijkse ondernemerspeiling.
		
			
	- 
			Blz. 201
		
			
			4.6.2.1 Het, gegeven de Economische Agenda, behartigen van de belangen van de Oudewaterse economie in de regio en de provincie.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 202
		
			
			Opgave: recreatie en toerisme
		
			
	- 
			Blz. 203
		
			
			Inleiding
		
	
- 
			Blz. 204
		
			
			Wat heeft Oudewater  met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 205
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 206
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 207
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 208
		
			
			4.7.1 De gemeente faciliteert de verbreding van toeristische en recreatieve activiteiten in de gemeente voor recreanten (lokaal/regionaal) en toeristen (nationaal/internationaal).
		
			
	- 
			Blz. 209
		
			
			4.7.1.1 Opstellen en uitvoeren van uitvoeringsprogramma Recreatie en Toerisme (opvolging programma Kracht van Oudewater).
		
	
- 
			Blz. 210
		
			
			4.7.1.2 Verbetering van faciliteiten routegebonden recreatie (aanlegplekken en uitbreiding routennetwerk).
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 211
		
			
			Financiële analyse
		
	
- 
			Blz. 212
		
			
			VERSCHILLENANALYSE
		
	
- 
			Blz. 213
		
			
			EIGEN INDICATOREN
		
	
 
- 
			Blz. 214
		
			
			Programma 5 Sport en onderwijs
		
			
	- 
			Blz. 215
		
			
			Portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 216
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 217
		
			
			Overzicht taakvelden
		
	
- 
			Blz. 218
		
			
			Opgave: Onderwijs
		
			
	- 
			Blz. 219
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 220
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
 
- 
			Blz. 221
		
			
			Opgave: Sport
		
			
	- 
			Blz. 222
		
			
			Wat heeft Oudewater bereikt?
		
	
- 
			Blz. 223
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
 
- 
			Blz. 224
		
			
			Overige ontwikkelingen / Corona
		
	
- 
			Blz. 225
		
			
			Financiële analyse
		
	
- 
			Blz. 226
		
			
			VERSCHILLENANALYSE
		
	
 
- 
			Blz. 227
		
			
			Programma 6 Ruimtelijke ontwikkeling en wonen
		
			
	- 
			Blz. 228
		
			
			Portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 229
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 230
		
			
			Overzicht taakvelden
		
	
- 
			Blz. 231
		
			
			Samenvatting
		
	
- 
			Blz. 232
		
			
			Opgave: ruimtelijke ontwikkeling en wonen
		
			
	- 
			Blz. 233
		
			
			Wat heeft Oudewater  met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 234
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 235
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 236
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 237
		
			
			6.1.1 Toename van de woningvoorraad met gemiddeld 30 woningen per jaar.
		
			
	- 
			Blz. 238
		
			
			6.1.1.1 In 2020 worden er 12 woningen opgeleverd. Er wordt gewerkt aan de ontwikkeling van circa 160 woningen t/m 2025 waarvan 70 t/m 2022.
		
	
- 
			Blz. 239
		
			
			6.1.1.2 Herijking Woonvisie
		
	
 
- 
			Blz. 240
		
			
			6.1.2 Huisvesting voor tijdelijke arbeidsmigranten.
		
			
	- 
			Blz. 241
		
			
			6.1.2.1 Planontwikkeling huisvesting tijdelijke arbeidsmigranten op locatie vrachtwagenparkeerplaats Tappersheul.
		
	
 
- 
			Blz. 242
		
			
			6.2.1 In 2021 worden circa 20 sociale huurwoningen opgeleverd in project Wijngaardstraat.
		
			
	- 
			Blz. 243
		
			
			6.2.1.1 Vaststellen bestemmingsplan.
		
	
 
- 
			Blz. 244
		
			
			6.2.2 In 2021 worden de in totaal circa 50 koop-/huurwoningen opgeleverd, deels bedoeld voor starters, in project Oranje Bolwerck.
		
			
	- 
			Blz. 245
		
			
			6.2.2.1 Vaststellen bestemmingsplan.
		
	
 
- 
			Blz. 246
		
			
			6.2.3 In 2022 zijn circa 65 sociale huurwoningen in aanbouw in project Schuylenburcht.
		
			
	- 
			Blz. 247
		
			
			6.2.3.1 Opstellen van een (woningbouw)programma en stedenbouwkundige visie in overleg met stakeholders en de locatie-eigenaar.
		
	
 
- 
			Blz. 248
		
			
			6.2.4 In 2022 start de bouw van 50 tot 75 koop- en/of huurwoningen met behoud van de machinefabriek in project Westerwal.
		
			
	- 
			Blz. 249
		
			
			6.2.4.1 Vaststellen bestemmingsplan.
		
	
 
- 
			Blz. 250
		
			
			6.2.5 In 2022 is bedrijventerrein Tappersheul uitgebreid met nieuwe bedrijfskavels met de omvang van 3 hectaren in project Tappersheul III.
		
			
	- 
			Blz. 251
		
			
			6.2.5.1 Vaststellen bestemmingsplan inclusief herstructureringsplan.
		
	
 
- 
			Blz. 252
		
			
			6.2.6 In 2022 start de bouw van circa 75 woningen in project Statenland.
		
			
	- 
			Blz. 253
		
			
			6.2.6.1 Planontwikkeling met als eerste stap het vaststellen van een Visie op de kernrandzone in afstemming met de provincie.
		
	
 
- 
			Blz. 254
		
			
			6.2.7 In 2022 is de plancapaciteit van woningbouwlocaties uitgebreid door de aanwijzing van ten minste een nieuwe woningbouwlocatie buiten de rode contour van Oudewater.
		
			
	- 
			Blz. 255
		
			
			6.2.7.1 Lobby bij Provincie om in de nieuwe Provinciale Omgevingsvisie (POVI) een nieuwe woningbouwlocatie buiten de rode contour op te nemen.
		
	
 
- 
			Blz. 256
		
			
			6.3.1 In 2021 is de Omgevingsvisie Oudewater vastgesteld.
		
			
	- 
			Blz. 257
		
			
			6.3.1.1 Opstellen Omgevingsvisie Oudewater die in afstemming met regionale processen (Lopikerwaard, U16 en Provincie) via participatie tot stand komt.
		
	
 
- 
			Blz. 258
		
			
			6.3.2 In 2021 zijn er Omgevingsplannen beschikbaar waarin de gemeentelijke regels voor de omgeving zijn opgenomen.
		
			
	- 
			Blz. 259
		
			
			6.3.2.1 Opstellen concept-omgevingsplan binnenstad.
		
	
 
- 
			Blz. 260
		
			
			6.3.3 In 2021 kunnen burgers en bedrijven via het Digitaal Stelsel Omgevingswet alle informatie over hun fysieke leefomgeving digitaal benaderen.
		
			
	- 
			Blz. 261
		
			
			6.3.3.1 In 2020 wordt in samenwerking met de regio en Odru voorbereidingen getroffen voor het DSO.
		
	
 
- 
			Blz. 262
		
			
			6.3.4 In 2022 is fase 1 van de Omgevingswet geïmplementeerd.
		
			
	- 
			Blz. 263
		
			
			6.3.4.1 Opstellen regionale Omgevingsagenda Lopikerwaard.
		
	
 
- 
			Blz. 264
		
			
			6.4.1 In 2020 wordt gestart om de in 2019 gemaakte keuzes ten aanzien van de Klepper te realiseren.
		
			
	- 
			Blz. 265
		
			
			6.4.1.1 Een deel van de gemaakte keuzes ten aanzien van de Klepper zijn uitgevoerd.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 266
		
			
			Overige ontwikkelingen / Corona
		
	
- 
			Blz. 267
		
			
			Financiële analyse
		
	
- 
			Blz. 268
		
			
			VERSCHILLENANALYSE
		
	
- 
			Blz. 269
		
			
			EIGEN INDICATOREN
		
	
 
- 
			Blz. 270
		
			
			Programma 7 Algemene inkomsten
		
			
	- 
			Blz. 271
		
			
			Maatschappelijke effecten
		
	
- 
			Blz. 272
		
			
			Opgave: houdbare gemeentefinanciën
		
			
	- 
			Blz. 273
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 274
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 275
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 276
		
			
			7.1.1 Baten en lasten zijn reëel en structureel in evenwicht.
		
			
	- 
			Blz. 277
		
			
			7.1.1.1 Begroot en realiseer een structureel saldo van baten en lasten rond de nullijn.
		
	
 
- 
			Blz. 278
		
			
			7.1.2 Tijdige informatie aan de raad over Algemene Uitkering Gemeentefonds.
		
			
	- 
			Blz. 279
		
			
			7.1.2.1 Binnen twee weken na uitkomen van circulaires wordt een RIB opgesteld.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 280
		
			
			Opgave: gezond financieel bewustzijn
		
			
	- 
			Blz. 281
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 282
		
			
			Wat heeft Oudewater gedaan?
		
	
- 
			Blz. 283
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 284
		
			
			7.2.1 Er worden géén voorstellen gedaan zonder (structurele) dekking binnen programma.
		
			
	- 
			Blz. 285
		
			
			7.2.1.1 Door middel van instructies en voorlichting opstellers bewust laten zijn dat er geen voorstellen worden gedaan zonder dekking.
		
	
- 
			Blz. 286
		
			
			7.2.1.2 Toetsing van de voorstellen op naleving.
		
	
 
- 
			Blz. 287
		
			
			7.2.2 De notitie Financiële Sturing wordt nageleefd en gehandhaafd.
		
			
	- 
			Blz. 288
		
			
			7.2.2.1 Richtlijnen/instructies opstellen en personeel informeren/voorlichten.
		
	
- 
			Blz. 289
		
			
			7.2.2.2 Toetsing op naleving van de financiële kaders.
		
	
 
- 
			Blz. 290
		
			
			7.2.3 Bij investeringsvoorstellen worden de gevolgen voor de schuldquote aangegeven tov de laatst vastgestelde begroting.
		
			
	- 
			Blz. 291
		
			
			7.2.3.1 Format van raadsvoorstel en werkprocessen totstandkoming van voorstel aanpassen.
		
	
 
- 
			Blz. 292
		
			
			7.2.4 Scherpe financiële sturing en beheersing.
		
			
	- 
			Blz. 293
		
			
			7.2.4.1 Actualiseren van notitie Financiële Sturing.
		
	
 
- 
			Blz. 294
		
			
			7.2.5 Controle op uitvoering besluiten raad.
		
			
	- 
			Blz. 295
		
			
			7.2.5.1 Integraal overzicht van financiële raadsbesluiten, moties, amendementen met monitor op verwerking/uitvoering.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 296
		
			
			Financiële analyse
		
	
- 
			Blz. 297
		
			
			VERSCHILLENANALYSE
		
	
 
- 
			Blz. 298
		
			
			Programma 8 Overhead
		
			
	- 
			Blz. 299
		
			
			Inleiding
		
	
- 
			Blz. 300
		
			
			Samenvatting
		
	
- 
			Blz. 301
		
			
			Financiële analyse
		
	
- 
			Blz. 302
		
			
			VERSCHILLENANALYSE
		
	
 
- 
			Blz. 303
		
			
			Bijlagen
		
			
	- 
			Blz. 304
		
			
			Budgetoverhevelingen
		
			
	- 
			Blz. 305
		
			
			Verklaring van de categorieën:
		
	
- 
			Blz. 306
		
			
			Budgetoverhevelingen 2020->2021 Oudewater
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 307
		
			
			Paragrafen
		
			
	- 
			Blz. 308
		
			
			Paragraaf 1 Lokale heffingen
		
			
	- 
			Blz. 309
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 310
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk kader
		
	
- 
			Blz. 311
		
			
			Opbrengsten
		
	
- 
			Blz. 312
		
			
			Lokale lastendruk
		
	
- 
			Blz. 313
		
			
			A. Belastingen
		
	
- 
			Blz. 314
		
			
			B. Bestemmingsheffingen
		
	
- 
			Blz. 315
		
			
			C. Rechten
		
	
- 
			Blz. 316
		
			
			D. Vergelijking met andere gemeenten
		
	
 
- 
			Blz. 317
		
			
			Paragraaf 2 Verbonden partijen
		
			
	- 
			Blz. 318
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 319
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 320
		
			
			Verbonden partijen
		
	
- 
			Blz. 321
		
			
			Gemeenschappelijke regelingen
		
	
- 
			Blz. 322
		
			
			Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
		
	
- 
			Blz. 323
		
			
			Regionaal Historisch Centrum Rijnstreek en Lopikerwaard (RHC)
		
	
- 
			Blz. 324
		
			
			Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
		
	
- 
			Blz. 325
		
			
			Ferm Werk
		
	
- 
			Blz. 326
		
			
			Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst regio Utrecht (GGDrU)
		
	
- 
			Blz. 327
		
			
			Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU)
		
	
- 
			Blz. 328
		
			
			Vennootschappen en coöperaties
		
	
- 
			Blz. 329
		
			
			N.V. Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
		
	
- 
			Blz. 330
		
			
			Vitens
		
	
- 
			Blz. 331
		
			
			Stichtingen en verenigingen
		
	
- 
			Blz. 332
		
			
			Stichting Onderwijs Primair (SOP)
		
	
- 
			Blz. 333
		
			
			Stichting Urgentieverlening West-Utrecht
		
	
- 
			Blz. 334
		
			
			Bezit certificaten van aandelen Stichting Administratiekantoor Dataland in de BV Dataland
		
	
 
- 
			Blz. 335
		
			
			Paragraaf 3 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
		
			
	- 
			Blz. 336
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 337
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 338
		
			
			3. Beschikbare weerstandscapaciteit
		
	
- 
			Blz. 339
		
			
			4. Risico's
		
	
- 
			Blz. 340
		
			
			Financiële impact per risico
		
	
- 
			Blz. 341
		
			
			A. Programma's
		
	
- 
			Blz. 342
		
			
			B. Bedrijfsvoering
		
	
- 
			Blz. 343
		
			
			C. Verbonden Partijen
		
	
- 
			Blz. 344
		
			
			D. Grondexploitaties
		
	
- 
			Blz. 345
		
			
			5. Weerstandsvermogen
		
	
- 
			Blz. 346
		
			
			6. Kengetallen financiële positie
		
	
 
- 
			Blz. 347
		
			
			Paragraaf 4 Bedrijfsvoering
		
			
	- 
			Blz. 348
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 349
		
			
			Speerpunten
		
	
 
- 
			Blz. 350
		
			
			Paragraaf 5 Financiering
		
			
	- 
			Blz. 351
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 352
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 353
		
			
			Toelichting
		
	
 
- 
			Blz. 354
		
			
			Paragraaf 6 Kapitaalgoederen
		
			
	- 
			Blz. 355
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 356
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 357
		
			
			Integraal beheer openbare ruimte
		
	
- 
			Blz. 358
		
			
			De belangrijkste aandachtspunten
		
	
- 
			Blz. 359
		
			
			Ad B: Riolering
		
	
- 
			Blz. 360
		
			
			Gemeentelijk vastgoed
		
	
 
- 
			Blz. 361
		
			
			Paragraaf 7 Grondbeleid
		
			
	- 
			Blz. 362
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 363
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 364
		
			
			Uitgangspunt voor grondexploitaties
		
	
- 
			Blz. 365
		
			
			Toelichting per exploitatiegebied
		
	
 
- 
			Blz. 366
		
			
			Paragraaf 8 Impact Corona
		
			
	- 
			Blz. 367
		
			
			Inleiding
		
	
- 
			Blz. 368
		
			
			vervolg corona
		
	
 
 
- 
			Blz. 369
		
			
			II. JAARREKENING
		
			
	- 
			Blz. 370
		
			
			Balans
		
			
	- 
			Blz. 371
		
			
			Activa
		
	
- 
			Blz. 372
		
			
			Passiva
		
	
 
- 
			Blz. 373
		
			
			Waarderingsgrondslagen balans
		
			
	- 
			Blz. 374
		
			
			Waarderingsgrondslagen
		
	
 
- 
			Blz. 375
		
			
			Toelichting balans
		
			
	- 
			Blz. 376
		
			
			VASTE ACTIVA
		
	
- 
			Blz. 377
		
			
			Financiële vaste activa (looptijd >1 jaar)
		
	
- 
			Blz. 378
		
			
			VLOTTENDE ACTIVA
		
	
- 
			Blz. 379
		
			
			Uitzettingen (looptijd <1 jaar)
		
	
- 
			Blz. 380
		
			
			Liquide middelen
		
	
- 
			Blz. 381
		
			
			Overlopende activa
		
	
- 
			Blz. 382
		
			
			TOTAAL VLOTTENDE ACTIVA PER 31 DECEMBER
		
	
- 
			Blz. 383
		
			
			VASTE FINANCIERINGSMIDDELEN
		
	
- 
			Blz. 384
		
			
			Vaste schulden (looptijd>1 jaar):
		
	
- 
			Blz. 385
		
			
			VLOTTENDE PASSIVA
		
	
 
- 
			Blz. 386
		
			
			Overzicht van baten en lasten
		
			
	- 
			Blz. 387
		
			
			Staat van baten en lasten
		
	
- 
			Blz. 388
		
			
			Totaaloverzicht
		
	
- 
			Blz. 389
		
			
			Algemene dekkingsmiddelen
		
	
- 
			Blz. 390
		
			
			Toelichting
		
	
 
- 
			Blz. 391
		
			
			Begrotingsrechtmatigheid
		
			
	- 
			Blz. 392
		
			
			Begrotingsrechtmatigheid
		
	
- 
			Blz. 393
		
			
			Analyse
		
	
- 
			Blz. 394
		
			
			Overzicht doorlopende en af te sluiten kredieten
		
	
 
- 
			Blz. 395
		
			
			Verantwoording Wet Normering Topinkomens (WNT)
		
			
	- 
			Blz. 396
		
			
			WNT
		
	
- 
			Blz. 397
		
			
			Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking
		
	
- 
			Blz. 398
		
			
			Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking
		
	
 
- 
			Blz. 399
		
			
			Overzicht incidentele baten en lasten
		
			
	- 
			Blz. 400
		
			
			Incidentele baten en lasten
		
	
- 
			Blz. 401
		
			
			lasten
		
	
- 
			Blz. 402
		
			
			Mutaties reserves
		
	
- 
			Blz. 403
		
			
			Toelichting per post
		
	
 
- 
			Blz. 404
		
			
			Overzicht op taakvelden
		
			
	- 
			Blz. 405
		
			
			Overzicht op taakvelden
		
	
 
- 
			Blz. 406
		
			
			Gewaarborgde geldleningen
		
			
	- 
			Blz. 407
		
			
			Staat van gewaarborgde geldleningen, stichtingen en verenigingen
		
	
 
- 
			Blz. 408
		
			
			EMU saldo
		
			
	- 
			Blz. 409
		
			
			EMU
		
	
 
- 
			Blz. 410
		
			
			Sisa
		
			
	- 
			Blz. 411
		
			
			Sisa
		
	
 
 
- 
		
			
			Inspanningen
		
	
- 
		
			
			Zoeken
		
	
- 
		
			
			Publicatie bijlagen
		
	
- 
		
			
			Contact
		
	
- 
		
			
			PrivacyStatement
		
	
- 
		
			
			Sitemap