Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2026 - 2029
    1. Blz. 2 Programma's
      1. Blz. 3 Leeswijzer
        1. Blz. 4 Leeswijzer
      2. Blz. 5 Aanbiedingsbrief bij Programmabegroting 2026 - 2029
        1. Blz. 6 Inleiding
        2. Blz. 7 Financiële begroting 2026 - 2029
        3. Blz. 8 Toelichting vergelijking kadernota e.v.
        4. Blz. 9 Toelichting
        5. Blz. 10 Lokale lastendruk
        6. Blz. 11 Nader te onderzoeken – Uit te werken zaken
        7. Blz. 12 Conclusies, risico's en voorstellen
      3. Blz. 13 Programma 1 Bestuur, dienstverlening en veiligheid
        1. Blz. 14 Tabel portefeuillehouders
        2. Blz. 15 Omschrijving
        3. Blz. 16 Ambities
        4. Blz. 17 Overige ontwikkelingen
        5. Blz. 18 Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid
          1. Blz. 19 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 20 Resultaat
            1. Blz. 21 1.1.1 In 2027 zien we bij de herhaling van het inwonertevredenheidsonderzoek uit 2025 een hogere waardering voor de stelling 'De gemeente heeft aandacht voor mijn mening en neemt deze serieus.’
              1. Blz. 22 1.1.1A We versterken de kwaliteit van participatie in de verschillende teams door in 2026 betere formats en handleidingen voor alle collega's.
              2. Blz. 23 1.1.1B Onder meer via het participatieplatform denkmee evalueren we in 2026 regelmatig de beleving van participatietrajecten en we rapporteren hierover naar organisatie en raad.
            2. Blz. 24 1.2.1 In 2027 zien we bij de herhaling van het inwonertevredenheidsonderzoek uit 2025 een hogere algemene waardering.
              1. Blz. 25 1.2.1A We borgen het dienstverleningskader doorlopend in de verschillende teams van de organisatie.
        6. Blz. 26 BBV-indicatoren
        7. Blz. 27 Specificatie taakvelden
        8. Blz. 28 Verschillenanalyse 2025 - 2026
      4. Blz. 29 Programma 2 Fysiek beheer openbare ruimte en Mobiliteit
        1. Blz. 30 Tabel portefeuillehouders
        2. Blz. 31 Omschrijving
        3. Blz. 32 Ambities
        4. Blz. 33 Actuele ontwikkelingen en beleidsaanpassingen
        5. Blz. 34 Opgave Openbare ruimte
          1. Blz. 35 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 36 Resultaat
            1. Blz. 37 2.1.1 De ecologie en biodiversiteit wordt verbeterd in 2026.
              1. Blz. 38 2.1.1A We gaan in 2026 het algemene beleid uitwerken in beleid op thema en op wijkniveau.
              2. Blz. 39 2.1.1B We maken in 2026 een uitvoeringsplan om de maatregelen per thema en buurt te agenderen.
            2. Blz. 40 2.2.1 Het aantal beheerovereenkomsten met bewoners en ondernemers is in 2026 toegenomen.
              1. Blz. 41 2.2.1A We dragen zo mogelijk in 2026 het beheer van (nieuw) groen in onze openbare ruimte lokaal over, bijvoorbeeld bij geveltuinen.
            3. Blz. 42 2.3.2 We zijn beter voorbereid op extreme weersomstandigheden als gevolg van klimaatverandering. In 2050 zijn we een klimaatbestendige gemeente.
              1. Blz. 43 2.3.2A We voeren in 2026 het Programma Klimaatbestendige Openbare Ruimte (KbOR) uit.
        6. Blz. 44 Opgave Mobiliteit
          1. Blz. 45 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 46 Resultaat
            1. Blz. 47 2.4.1 De zogenoemde H (delen van de Leeuweringstraat, Donkere Gaard, Korte Havenstraat, Peperstraat) is vanaf 2026 autovrij gedurende een aantal dagen in de week.
              1. Blz. 48 2.4.1A We realiseren in 2026, gelijktijdig met het Masterplan Binnenstad, Markt en omgeving, op de "H", een autoluwe zone gedurende enkele dagen in de week.
            2. Blz. 49 2.4.4 We hebben vanaf 2026 meer fietsparkeerplekken in de binnenstad.
              1. Blz. 50 2.4.4A We realiseren in 2026, gelijktijdig met het Masterplan Binnenstad, Markt en omgeving, extra fietsparkeerplaatsen rond de Markt.
            3. Blz. 51 2.4.5 In 2026 en verder stappen meer mensen op de fiets door veiligere fietsroutes.
              1. Blz. 52 2.4.5A We realiseren in 2026, in het kader van het project Brede Dijk, twee veilige rotondes in de Vierbergenweg.
              2. Blz. 53 2.4.5B We voeren in 2026 een fietspotentieonderzoek uit.
            4. Blz. 54 2.5.1 De wegen in het buitengebied zijn vanaf 2026 veiliger.
              1. Blz. 55 2.5.1A We richten buitenwegen, die in groot onderhoud komen in 2026, veiliger in.
            5. Blz. 56 2.6.1 We hebben in 2026 meer inzicht in mogelijkheden voor verduurzaming van mobiliteit, waarmee we de transitie verder kunnen vormgeven.
              1. Blz. 57 2.6.1A We stellen in 2026 een laadvisie op voor voertuigen anders dan personenauto's.
              2. Blz. 58 2.6.1B We realiseren in 2026, in het kader van het project Brede Dijk, twee veilige rotondes in de Vierbergenweg.
        7. Blz. 59 BBV-indicatoren
        8. Blz. 60 Specificatie taakvelden
        9. Blz. 61 Verschillenanalyse 2025 - 2026
      5. Blz. 62 Programma 3 Sociaal domein
        1. Blz. 63 Tabel portefeuillehouders
        2. Blz. 64 Omschrijving
        3. Blz. 65 Ambities
        4. Blz. 66 Actuele ontwikkelingen en beleidsaanpassingen
        5. Blz. 67 Opgave Gezondheid, cultuur en bewegen
          1. Blz. 68 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 69 Resultaat
            1. Blz. 70 3.1.1 Inwoners ervaren een betere mentale gezondheid in 2027.
              1. Blz. 71 3.1.1A We zoeken in 2026 naar ontmoetingsplekken.
            2. Blz. 72 3.1.2 In 2027 hebben meer inwoners een gezond gewicht.
              1. Blz. 73 3.1.2A We versterken in 2026 de bekendheid van de Gecombineerde Leefstijlinterventie (GLI) onder inwoners, samen met onze maatschappelijke partners. Zo mogelijk breiden we de GLI uit met erkende interventies als Samen Sportief in Beweging.
            3. Blz. 74 3.1.5 Oudewater heeft in 2027 een omgeving die meer uitnodigt tot bewegen en ontmoeten.
              1. Blz. 75 3.1.5A We kijken in 2026 mede vanuit het perspectief van positieve gezondheid naar de openbare ruimte.
        6. Blz. 76 Opgave Opvoeden en opgroeien
          1. Blz. 77 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 78 Resultaat
            1. Blz. 79 3.2.4 Veerkracht en weerbaarheid jongeren is in 2027 toegenomen.
              1. Blz. 80 3.2.4A We bieden in 2026 (groeps)aanbod gericht op (mentale) weerbaarheid en veerkracht aan. Hierbij is ook aandacht voor digitale vaardigheden en prestatiedruk.
              2. Blz. 81 3.2.4B We implementeren de aanbevelingen uit de evaluatie Inkoop Jeugdzorg in 2026 in het project ‘Aanpassingen huidige inkoop’.
        7. Blz. 82 Opgave Maatschappelijke ontwikkeling en betrokkenheid
          1. Blz. 83 Maatschappelijk effect
        8. Blz. 84 Opgave Werk en Inkomen
          1. Blz. 85 Maatschappelijk effect
        9. Blz. 86 Opgave Wonen en leefomgeving
          1. Blz. 87 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 88 Resultaat
            1. Blz. 89 3.10.1 / 6.1.4 In 2027 is er voldoende woningaanbod voor specifieke doelgroepen.
              1. Blz. 90 3.10.1A / 6.1.4A We maken in 2026 nieuwe prestatieafspraken met de Woningraat over huisvesting inwoners met specifieke woonbehoeften en het stimuleren van doorstroming.
              2. Blz. 91 3.10.1B / 6.1.4B We maken in 2026 regionale afspraken over huisvesting van aandachtsgroepen.
        10. Blz. 92 BBV-indicatoren
        11. Blz. 93 Eigen indicatoren
        12. Blz. 94 Specificatie taakvelden
        13. Blz. 95 Verschillenanalyse 2025 - 2026
      6. Blz. 96 Programma 4 Cultuur, Economie, Recreatie & toerisme, Energietransitie
        1. Blz. 97 Tabel portefuillehouders
        2. Blz. 98 Omschrijving
        3. Blz. 99 Ambities
        4. Blz. 100 Actuele ontwikkelingen en beleidsaanpassingen
        5. Blz. 101 Opgave Cultuur
          1. Blz. 102 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 103 Resultaat
            1. Blz. 104 4.1.1 Bibliotheek draagt in 2027 bij aan de versterking van de sociale basis als ontmoetingsplaats en wegwijzer naar voorliggende voorzieningen.
              1. Blz. 105 4.1.1A Bibliotheek participeert en investeert in 2026 in de ontwikkeling van De Klepper vanuit inhoudelijke doelstellingen in het sociaal akkoord en met behulp van aangekondigde SPUK Herstel Bibliotheekstelsel.
            2. Blz. 106 4.9.1 In 2027 is het cultuuraanbod versterkt en de onderlinge samenhang vergroot.
              1. Blz. 107 4.9.1A In 2026 geven we uitvoering aan de Cultuurnota met inzet voor cultuureducatie en de bibliotheek.
            3. Blz. 108 4.10.2 In 2026 is de gemeente beter in staat om waardevolle objecten en gebieden te behouden.
              1. Blz. 109 4.10.2A We actualiseren in 2026 de gemeentelijke monumentenlijst.
        6. Blz. 110 Opgave Economie
          1. Blz. 111 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 112 Resultaat
            1. Blz. 113 4.2.1 In 2028 is bedrijventerrein Tappersheul 3 ontwikkeld/aangelegd.
              1. Blz. 114 4.2.1A We voeren in 2026 gesprekken over de verkoop van kavels, nadat het bestemmingsplan onherroepelijk is geworden.
            2. Blz. 115 4.2.2 In 2028 zijn Tappersheul 1 en 2 gerevitaliseerd.
              1. Blz. 116 4.2.2A We voeren in 2026 noodmaatregelen uit om de veiligheid te borgen, voor in ieder geval het asfalt op toekomstbestendige wijze. Verdere revitalisatie nadat de verkoop van Tappersheul is gestart.
        7. Blz. 117 Opgave Recreatie en toerisme
          1. Blz. 118 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 119 Resultaat
            1. Blz. 120 4.5.1 Oudewater trekt in 2027 in de wintermaanden meer bezoekers.
              1. Blz. 121 4.5.1A We onderzoeken in 2026 samen met betrokken partijen in de stad wat hiervoor nodig is.
        8. Blz. 122 Opgave Energietransitie
          1. Blz. 123 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 124 Resultaat
            1. Blz. 125 4.7.2 Door verduurzaming van woningen en gebouwen is in 2030 de CO2 uitstoot teruggebracht, in lijn met de doelstellingen uit het Klimaatakkoord.
              1. Blz. 126 4.7.2A We voeren in 2026 de activiteiten uit het warmteprogramma uit.
            2. Blz. 127 4.7.4 In 2030 is het gemeentelijke vastgoed CO2-neutraal.
              1. Blz. 128 4.7.4A We bereiden in 2026 de verduurzaming van het Stadserf voor.
            3. Blz. 129 4.8.2 In Oudewater wekken we in 2030 minimaal 7 GWh aan elektriciteit op met middelgrote opwek en minimaal 19 GWh met grootschalige opwek.
              1. Blz. 130 4.8.2A: We werken mee aan een zonneveld in gebied B3, mits de omgeving dit wenst en hier een plan voor heeft.
              2. Blz. 131 4.8.2B: We blijven betrokken bij het participatieproces van de provincie Utrecht voor de ontwikkeling van windturbines. Hierbij blijven we ook aangeven dat we op deze manier op deze plek tegen de komst van windturbines zijn.
              3. Blz. 132 4.8.2C: We monitoren de voortgang van middelgrote opwek met zon op dak en kleine windmolens. Daarnaast zijn we voor dit onderwerp een vraagbaken voor inwoners en bedrijven.
            4. Blz. 133 4.8.4 Inwoners en bedrijven zijn goed op de hoogte van de mogelijkheden om gevolgen van netcongestie zo veel mogelijk te beperken.
              1. Blz. 134 4.8.4A In 2026 informeren we inwoners, bedrijven en organisaties over slim netgebruik en opslag van elektriciteit.
        9. Blz. 135 BBV-indicatoren
        10. Blz. 136 Specificatie taakvelden
        11. Blz. 137 Verschillenanalyse 2025 - 2026
      7. Blz. 138 Programma 5 Onderwijs en Sport
        1. Blz. 139 Tabel portefeuillehouders
        2. Blz. 140 Omschrijving
        3. Blz. 141 Ambities
        4. Blz. 142 Actuele ontwikkelingen en beleidsaanpassingen
        5. Blz. 143 Opgave Activering cultuur, sport en recreatie
          1. Blz. 144 Maatschappelijk effect
        6. Blz. 145 Opgave Sportaccommodaties
          1. Blz. 146 Maatschappelijk effect
        7. Blz. 147 BBV-indicatoren
        8. Blz. 148 Specificatie taakvelden
        9. Blz. 149 Verschillenanalyse 2025 - 2026
      8. Blz. 150 Programma 6 Ruimtelijke ontwikkeling en Wonen
        1. Blz. 151 Tabel portefeuillehouders
        2. Blz. 152 Omschrijving
        3. Blz. 153 Ambities
        4. Blz. 154 Actuele ontwikkelingen en beleidsaanpassingen
        5. Blz. 155 Opgave: Wonen
          1. Blz. 156 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 157 Resultaat
            1. Blz. 158 6.1.1 Er komen voldoende passende woningen voor inwoners.
              1. Blz. 159 6.1.1A We werken in 2026 verder aan de verschillende bouwprojecten, waaronder Kerkwetering, Statenland en Hekendorp.
            2. Blz. 160 6.1.3 In 2027 is de gemeente beter in staat arbeidsmigranten te huisvesten en te ondersteunen.
              1. Blz. 161 6.1.3A We gaan in 2026 verder met het registreren van arbeidsmigranten.
              2. Blz. 162 6.1.3B We gaan in 2026 verder met handhaving om illegale en onveilige huisvesting tegen te gaan.
            3. Blz. 163 3.10.1 / 6.1.4 In 2027 is er voldoende woningaanbod voor specifieke doelgroepen.
              1. Blz. 164 3.10.1A / 6.1.4A We maken in 2026 nieuwe prestatieafspraken met de Woningraat over huisvesting inwoners met specifieke woonbehoeften en het stimuleren van doorstroming.
              2. Blz. 165 3.10.1B / 6.1.4B We maken in 2026 regionale afspraken over huisvesting van aandachtsgroepen.
        6. Blz. 166 Opgave Ruimtelijke ontwikkeling
          1. Blz. 167 Maatschappelijk effect
        7. Blz. 168 Opgave Omgevingsplan
          1. Blz. 169 Maatschappelijk effect
        8. Blz. 170 Opgave Maatschappelijk vastgoed
          1. Blz. 171 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 172 Resultaat
            1. Blz. 173 6.4.3 In 2026 wordt de nieuwe "Klepper" verder ontwikkeld.
              1. Blz. 174 6.4.3A We sluiten in 2026 de verkoop- en huurovereenkomsten af.
              2. Blz. 175 6.4.3B We zorgen in 2026 voor notarieel transport, monitoring van de realisatie.
            2. Blz. 176 6.4.4 Cultuurhuis is in 2026 in gebruik voor tijdelijke huisvesting gemeente, stadsteam en politie.
              1. Blz. 177 6.4.4A We zorgen ervoor dat het Stadsteam, politie en burgerzaken in 2026 intrek nemen in het Cultuurhuis.
            3. Blz. 178 6.4.5 In 2028 sporten meer inwoners bij de sportaccommodaties op Tappersheul.
              1. Blz. 179 6.4.5A We zorgen er in 2026 voor dat SBZO de bouw van een twaalfmaandenzwembad voorbereidt, mits het bouwplan akkoord is.
        9. Blz. 180 BBV-indicatoren
        10. Blz. 181 Specificatie taakvelden
        11. Blz. 182 Verschillenanalyse 2025 - 2026
      9. Blz. 183 Programma 7 Algemene inkomsten
        1. Blz. 184 Tabel portefeuillehouders
        2. Blz. 185 Omschrijving
        3. Blz. 186 Ambities
        4. Blz. 187 Actuele ontwikkelingen en beleidsaanpassingen
        5. Blz. 188 Maatschappelijke effecten
        6. Blz. 189 Resultaat
          1. Blz. 190 7.1.4 De schuldquote blijft in 2026 binnen de toegestane signaalwaarden uit de Financiële Verordening.
            1. Blz. 191 7.1.4A We brengen in 2026 het investeringsniveau terug.
            2. Blz. 192 7.1.4B We zoeken in 2026 naar mogelijkheden tot co-financiering.
            3. Blz. 193 7.1.4C We plannen in 2026 investeringen realistisch in.
          2. Blz. 194 7.2.3 In 2027 is de Financiële Verordening volledig geïmplementeerd.
            1. Blz. 195 7.2.3A We stellen inkoopbeleid op en implementeren dit in 2026.
            2. Blz. 196 7.2.3B We stellen in 2026 een Meerjarenonderhoudsprogramma op per categorie Kapitaalgoederen.
        7. Blz. 197 BBV-indicatoren
        8. Blz. 198 Specificatie taakvelden
        9. Blz. 199 Verschillenanalyse 2025 - 2026
      10. Blz. 200 Programma 8 Overhead
        1. Blz. 201 Tabel portefeuillehouders
        2. Blz. 202 Omschrijving
        3. Blz. 203 Actuele ontwikkelingen en beleidsaanpassingen
        4. Blz. 204 Specificatie taakvelden
        5. Blz. 205 Verschillenanalyse 2025 - 2026
      11. Blz. 206 BBV-indicatoren
        1. Blz. 207 Toelichting
        2. Blz. 208 1. Bedrijfsvoering/dienstverlening (programma's 1 en 7)
        3. Blz. 209 2. Fysiek/ruimte (programma's 2, 4 en 6)
        4. Blz. 210 3. Sociaal (programma's 3 en 5)
      12. Blz. 211 Afkortingenlijst
        1. Blz. 212 Afkortingenlijst
    2. Blz. 213 Paragrafen
      1. Blz. 214 Paragraaf 1 Lokale heffingen
        1. Blz. 215 Wat is het doel van deze paragraaf?
        2. Blz. 216 Wettelijk kader en gemeentelijk kader
        3. Blz. 217 Geraamde opbrengsten
        4. Blz. 218 Lokale lastendruk
        5. Blz. 219 A. Belastingen
        6. Blz. 220 B. Bestemmingsheffingen
        7. Blz. 221 C. Rechten
        8. Blz. 222 D. Vergelijking met andere gemeenten
      2. Blz. 223 Paragraaf 2 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 224 Wat is het doel van deze paragraaf?
        2. Blz. 225 Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
        3. Blz. 226 Beschikbare weerstandscapaciteit
          1. Blz. 227 beschikbare weerstandscapaciteit
        4. Blz. 228 Risico's
          1. Blz. 229 Risico's
          2. Blz. 230 A. Programma's
          3. Blz. 231 B. Bedrijfsvoering
          4. Blz. 232 C. Verbonden Partijen
          5. Blz. 233 D. Grondexploitaties
          6. Blz. 234 Fraude- en continuïteitsrisico’s
        5. Blz. 235 Weerstandsvermogen
          1. Blz. 236 Weerstandsvermogen
        6. Blz. 237 Kengetallen
          1. Blz. 238 Financiële positie
      3. Blz. 239 Paragraaf 3 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 240 Wat is het doel van deze paragraaf?
        2. Blz. 241 Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
        3. Blz. 242 Beleid en belangrijkste projecten per hoofdonderwerp
        4. Blz. 243 Kwaliteitsniveaus vertaald naar de begroting
        5. Blz. 244 Overzicht hoeveelheden
        6. Blz. 245 Belangrijkste aandachtspunten
        7. Blz. 246 Vastgoed
      4. Blz. 247 Paragraaf 4 Financiering
        1. Blz. 248 Wat is het doel van deze paragraaf?
        2. Blz. 249 Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
        3. Blz. 250 1. Kasgeldlimiet
        4. Blz. 251 2. Renterisiconorm
        5. Blz. 252 3. Renteresultaat op treasury
        6. Blz. 253 4. Financieringsbehoefte en leningenportefeuille
        7. Blz. 254 5. Uitgangspunten
        8. Blz. 255 6. Verwachting
      5. Blz. 256 Paragraaf 5 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 257 Wat is het doel van deze paragraaf?
        2. Blz. 258 DVO en UVO met gemeente Woerden
        3. Blz. 259 Communicatie
        4. Blz. 260 Informatiebeleid
        5. Blz. 261 Rechtmatigheid
      6. Blz. 262 Paragraaf 6 Verbonden partijen
        1. Blz. 263 Wat is het doel van deze paragraaf?
        2. Blz. 264 Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
        3. Blz. 265 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 266 Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
          2. Blz. 267 Regionaal Historisch Centrum Rijnstreek en Lopikerwaard (RHC)
          3. Blz. 268 Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
          4. Blz. 269 Ferm Werk
          5. Blz. 270 Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst regio Utrecht (GGDrU)
          6. Blz. 271 Omgevingsdienst Utrecht (ODU)
        4. Blz. 272 Vennootschappen en coöperaties
          1. Blz. 273 Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
          2. Blz. 274 Vitens
        5. Blz. 275 Stichtingen en verenigingen
          1. Blz. 276 Stichting Urgentieverlening West-Utrecht
        6. Blz. 277 Overige verbonden partijen
          1. Blz. 278 U10
      7. Blz. 279 Paragraaf 7 Grondbeleid
        1. Blz. 280 Wat is het doel van deze paragraaf?
        2. Blz. 281 Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
        3. Blz. 282 Uitgangspunt voor grondexploitaties
        4. Blz. 283 Toelichting per exploitatiegebied
      8. Blz. 284 Paragraaf 8 Wet open overheid
        1. Blz. 285 Toelichting
    3. Blz. 286 Financiële begroting
      1. Blz. 287 1 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 288 Baten en lasten
        2. Blz. 289 Totaaloverzicht
        3. Blz. 290 toelichting totaaloverzicht baten lasten
        4. Blz. 291 Algemene dekkingsmiddelen
      2. Blz. 292 2 Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 293 Incidenteel
        2. Blz. 294 Toelichting
      3. Blz. 295 3 Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
        1. Blz. 296 Toelichting
      4. Blz. 297 4 Ramingsgrondslagen
        1. Blz. 298 Ramingsgrondslagen
      5. Blz. 299 5 Geprognosticeerde balans
        1. Blz. 300 Activa en passiva
      6. Blz. 301 6 EMU-Saldo
        1. Blz. 302 EMU saldo
      7. Blz. 303 7 Investeringsplanning
        1. Blz. 304 Investeringsplanning
      8. Blz. 305 8 Staat van reserves
        1. Blz. 306 Beleidsuitgangspunten
        2. Blz. 307 Reserves
      9. Blz. 308 9 Staat van voorzieningen
        1. Blz. 309 Voorzieningen tot en met 2024
        2. Blz. 310 Voorzieningen 2025 en2026
      10. Blz. 311 10 Afschrijvingstermijnen
        1. Blz. 312 Tabel afschrijvingstermijnen
      11. Blz. 313 11 Overzicht op taakvelden
        1. Blz. 314 Overzicht op taakvelden
    4. Inspanningen
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap