- 
			Blz. 1
		
			
			Jaarstukken 2023
		
			
	- 
			Blz. 2
		
			
			Jaarstukken 2023
		
	
- 
			Blz. 3
		
			
			Programma's
		
			
	- 
			Blz. 4
		
			
			I. JAARVERSLAG
		
	
- 
			Blz. 5
		
			
			Financiële beschouwing
		
			
	- 
			Blz. 6
		
			
			Samenvatting
		
			
	- 
			Blz. 7
		
			
			Inleiding
		
	
 
 
- 
			Blz. 8
		
			
			Programma 1 Bestuur, dienstverlening en veiligheid
		
			
	- 
			Blz. 9
		
			
			Tabel portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 10
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 11
		
			
			Overige ontwikkelingen
		
	
- 
			Blz. 12
		
			
			Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid
		
			
	- 
			Blz. 13
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 14
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 15
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 16
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 17
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 18
		
			
			1.1.1 Versterkte weerbaarheid tegen ondermijning van organisatie en samenleving.
		
			
	- 
			Blz. 19
		
			
			1.1.1.1 In gezamenlijkheid met partnerorganisaties controles uitvoeren en interventies toepassen.
		
	
- 
			Blz. 20
		
			
			1.1.1.2 Vergroten bewustwording en meldingsbereidheid van de samenleving wat zich uit in een verhoging van het aantal meldingen 'Meld misdaad anoniem' ten opzichte van het jaar ervoor.
		
	
 
- 
			Blz. 21
		
			
			1.1.2	 De Oudewaterse horeca en evenementenorganisaties werken samen met politie en gemeente aan veilig uitgaan.
		
			
	- 
			Blz. 22
		
			
			1.1.2.1 Evalueren huidige horecabeleid.
		
	
- 
			Blz. 23
		
			
			1.1.2.2 Opstellen convenant veilig uitgaan met betrokken partners.
		
	
 
- 
			Blz. 24
		
			
			1.1.3 De APV sluit beter aan op de handhavingspraktijk.
		
			
	- 
			Blz. 25
		
			
			1.1.3.1 Achterhalen problematiek waardoor de APV nu niet aansluit op handhavingspraktijk.
		
	
 
- 
			Blz. 26
		
			
			1.1.4 Betere zichtbaarheid en vergrote inzetbaarheid handhaving op straat.
		
			
	- 
			Blz. 27
		
			
			1.1.4.1 Vrijmaken budget voor een extra BOA.
		
	
- 
			Blz. 28
		
			
			1.1.4.2 Werven extra BOA.
		
	
- 
			Blz. 29
		
			
			1.1.4.3 Ontwikkelen slimme sociale en technische hulpmiddelen.
		
	
 
- 
			Blz. 30
		
			
			1.1.5 Een duidelijk geformuleerde veiligheidsstrategie.
		
			
	- 
			Blz. 31
		
			
			1.1.5.1 Uitbreiden capaciteit OOV.
		
	
 
- 
			Blz. 32
		
			
			1.2.1 Inwoners, ondernemers en organisaties kunnen hun diensten met de gemeente regelen.
		
			
	- 
			Blz. 33
		
			
			1.2.1.1 Onderzoek of verhuizing mogelijk is zonder gebruik te maken van tijdelijke huisvesting.
		
	
- 
			Blz. 34
		
			
			1.2.1.2 Verhuizing naar Huiskamer van de stad.
		
	
 
- 
			Blz. 35
		
			
			1.2.2 Inwoners, ondernemers en organisaties kunnen steeds meer diensten van de gemeente digitaal regelen.
		
			
	- 
			Blz. 36
		
			
			1.2.2.1 Onderzoek naar hoeveel de e-diensten gebruikt worden.
		
	
- 
			Blz. 37
		
			
			1.2.2.2 Aansluiten bij visie dienstverlening Woerden.
		
	
 
- 
			Blz. 38
		
			
			1.3.1 Inwoners doen en denken mee met de gemeente als ze dat willen. In een beleidskader stelt de raad de kaders voor participatieruimte vast.
		
			
	- 
			Blz. 39
		
			
			1.3.1.1 Participatiekader van Woerden overnemen.
		
	
- 
			Blz. 40
		
			
			1.3.1.2 / 1.3.2.2 Implementeren (Woerdens) participatiebeleid.
		
	
 
- 
			Blz. 41
		
			
			1.3.2 Inwoners weten bij participatietrajecten waarop ze invloed hebben en waarop niet.
		
			
	- 
			Blz. 42
		
			
			1.3.1.1 Participatiekader van Woerden overnemen.
		
	
- 
			Blz. 43
		
			
			1.3.1.2 / 1.3.2.2 Implementeren (Woerdens) participatiebeleid.
		
	
 
- 
			Blz. 44
		
			
			1.3.3 Inwoners begrijpen de informatievoorziening van de gemeente over projecten en dienstverlening.
		
			
	- 
			Blz. 45
		
			
			1.3.3.1 Teksten voor de website, het redactionele deel van de informatiepagina in de krant en social media van de gemeente zijn op B1-niveau.
		
	
- 
			Blz. 46
		
			
			1.3.3.2 Trainen ambtenaren in begrijpelijk schrijven.
		
	
 
- 
			Blz. 47
		
			
			1.3.4  Inwoners weten wat de gemeente doet en wil bereiken.
		
			
	- 
			Blz. 48
		
			
			1.3.4.1 Inwoners krijgen op een laagdrempelige manier informatie over besluiten van de gemeente en hoe besluitvorming tot stand komt.
		
	
 
- 
			Blz. 49
		
			
			1.4.1 Een duidelijke dienstverleningsovereenkomst met heldere samenwerkingsafspraken, gebaseerd op een lange termijn standpunt gedragen door raad en stad, tegen betaalbare kosten.
		
			
	- 
			Blz. 50
		
			
			1.4.1.1 Oudewater stemt proces af met Woerden.
		
	
- 
			Blz. 51
		
			
			1.4.1.2 Evaluatie huidige samenwerking.
		
	
- 
			Blz. 52
		
			
			1.4.1.3 Uitgangspunten van de samenwerking formuleren.
		
	
- 
			Blz. 53
		
			
			1.4.1.4 Onderhandelen en overeenkomst sluiten.
		
	
 
- 
			Blz. 54
		
			
			1.4.2 De regionale samenwerkingsverbanden worden ingezet om de belangen van Oudewater in de regio te behartigen.
		
			
	- 
			Blz. 55
		
			
			1.4.2.1 Reguliere samenwerkingsverbanden worden gecontinueerd.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 56
		
			
			Specificatie taakvelden
		
	
- 
			Blz. 57
		
			
			Financiële analyse
		
	
 
- 
			Blz. 58
		
			
			Programma 2 Fysiek beheer openbare ruimte en Mobiliteit
		
			
	- 
			Blz. 59
		
			
			Tabel portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 60
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 61
		
			
			Overige ontwikkelingen
		
	
- 
			Blz. 62
		
			
			Opgave Openbare ruimte
		
			
	- 
			Blz. 63
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 64
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 65
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 66
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 67
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 68
		
			
			2.1.1 Er is vastgesteld beleid over de beeldkwaliteit en er wordt al zo veel mogelijk gewerkt met dat beleid.
		
			
	- 
			Blz. 69
		
			
			2.1.1.1 In gesprek gaan met de raad over beleid en beheer van de openbare ruimte, ophalen van een bestuurlijke richting.
		
	
- 
			Blz. 70
		
			
			2.1.1.2 Beleid opstellen en vaststellen voor beeldkwaliteitsniveaus op basis van het huidige beleid, waarin ook beheerkosten zijn meegenomen.
		
	
- 
			Blz. 71
		
			
			2.1.1.3 	Uitwerken van het thema schoon voor alle onderdelen van de openbare ruimte met als belangrijk onderdeel de onkruidbestrijding.
		
	
- 
			Blz. 72
		
			
			2.1.1.4 Uitwerken van het thema ecologie (met als basis het bestaande beleid) voor alle onderdelen van de openbare ruimte. Met aandacht voor de balans tussen ecologie en de uitstraling.
		
	
- 
			Blz. 73
		
			
			2.1.1.5 Structureel uitvoeren van beleidsschouw (beeldkwaliteitsniveau)  en technische inspecties en hier jaarlijks over rapporteren.
		
	
 
- 
			Blz. 74
		
			
			2.1.2.Er is een goed functionerende openbare verlichting.
		
			
	- 
			Blz. 75
		
			
			2.1.2.1 Overname van de openbare verlichting van Citytec voorbereiden.
		
	
- 
			Blz. 76
		
			
			2.1.2.2 Beleid opstellen met  KPI’s om het woord ‘ goed’ nader te definiëren en daarmee het risicokader. Als er geen overname plaatsvindt, wijzigen wij aan de hand van de KPI’s het contract met Citytec.
		
	
- 
			Blz. 77
		
			
			2.1.2.3 Beheerplan Openbare verlichting opstellen.
		
	
 
- 
			Blz. 78
		
			
			2.1.3 De fasering van het Masterplan Binnenstad is opnieuw bepaald.
		
			
	- 
			Blz. 79
		
			
			2.1.3.1 Bepalen van de fasering van het Masterplan binnenstad.
		
	
 
- 
			Blz. 80
		
			
			2.2.1 Het aantal beheerovereenkomsten met bewoners en ondernemers is toegenomen.
		
			
	- 
			Blz. 81
		
			
			2.2.1.1 Stimuleren van het in beheer nemen van de openbare ruimte door bewoners en ondernemers.
		
	
 
- 
			Blz. 82
		
			
			2.3.1 De Vierbergenweg en de Hoenkoopse brug zijn overgedragen aan de provincie Utrecht.
		
			
	- 
			Blz. 83
		
			
			2.3.1.1 In gesprek blijven met de provincie Utrecht over de kosten en verantwoordelijkheden.
		
	
 
- 
			Blz. 84
		
			
			2.3.2 De kansen voor cofinanciering van klimaatadaptieve maatregelen zijn optimaal benut.
		
			
	- 
			Blz. 85
		
			
			2.3.2.1 Het KBOR wordt uitgevoerd.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 86
		
			
			Opgave Mobiliteit
		
			
	- 
			Blz. 87
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 88
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 89
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 90
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 91
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 92
		
			
			2.4.1 De zogenoemde H (delen van de Leeuweringstraat, Donkere Gaard, Korte havenstraat, Peperstraat) is autovrij gedurende een aantal dagen in de week.
		
			
	- 
			Blz. 93
		
			
			2.4.1.1 Plan/beleidsuitwerking opstellen.
		
	
 
- 
			Blz. 94
		
			
			2.4.2 We hebben meer parkeerplekken rond de binnenstad.
		
			
	- 
			Blz. 95
		
			
			2.4.2.1 Mogelijkheden voor kort en lang parkeren rond de binnenstad onderzoeken.
		
	
 
- 
			Blz. 96
		
			
			2.4.3 Er is minder zwaar vrachtverkeer in de binnenstad.
		
			
	- 
			Blz. 97
		
			
			2.4.3.1 Verkenning naar een logistieke hub.
		
	
 
- 
			Blz. 98
		
			
			2.4.4 We hebben meer fietsparkeerplekken in de binnenstad.
		
			
	- 
			Blz. 99
		
			
			2.4.4.1 Maatregelen fietsplan uitvoeren, namelijk het fietsparkeeronderzoek.
		
	
- 
			Blz. 100
		
			
			2.4.4.2 Fietsparkeerplaatsen rond de Markt realiseren als onderdeel van het Masterplan Binnenstad.
		
	
 
- 
			Blz. 101
		
			
			2.4.5. Het is duidelijk waar de fietsverbinding Kerkwetering-Binnenstad moet komen.
		
			
	- 
			Blz. 102
		
			
			2.4.5.1 Planvorming fietsverbinding Kerkwetering-Binnenstad.
		
	
 
- 
			Blz. 103
		
			
			2.5.1. Er zijn minder conflicten tussen de verschillende gebruikers , zwaar verkeer recreatie verkeer bestemmingsverkeer, op de wegen in het buitengebied.
		
			
	- 
			Blz. 104
		
			
			2.5.1.1 Regionale samenwerking over zwaar verkeer in het buitengebied.
		
	
- 
			Blz. 105
		
			
			2.5.1.2. Onderzoek naar natuurlijk sturen.
		
	
- 
			Blz. 106
		
			
			2.5.1.3  Beleid wegen in het buitengebied. o.a. snelheid, inclusief uitvoeringsplan.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 107
		
			
			Specificatie taakvelden
		
	
- 
			Blz. 108
		
			
			Financiële analyse
		
	
 
- 
			Blz. 109
		
			
			Programma 3 Sociaal domein
		
			
	- 
			Blz. 110
		
			
			Tabel portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 111
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 112
		
			
			Overige ontwikkelingen
		
	
- 
			Blz. 113
		
			
			Opgave Regie en kwaliteit
		
			
	- 
			Blz. 114
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 115
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 116
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 117
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 118
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 119
		
			
			3.1.1 Het Stadsteam realiseert de meerjarige taakstelling op de kosten jeugdzorg met behoud van kwaliteit van zorg.
		
			
	- 
			Blz. 120
		
			
			3.1.1.1 Het Stadsteam zet in op vroegtijdige vraagverheldering en het zelf aanbieden van begeleiding aan inwoners. Daarbij stuurt het Stadsteam op individueel niveau op het behalen van de doelen van de zorg en stuurt indien nodig bij.
		
	
- 
			Blz. 121
		
			
			3.1.1.2 Zo veel mogelijk kinderen groeien op in gezinsvormen. We werken met onze partners aan het zo veel mogelijk voorkomen van uithuisplaatsingen en aan het verkorten van de opnameduur met verblijf.
		
	
 
- 
			Blz. 122
		
			
			3.2.1 We hebben vernieuwde subsidieafspraken met maatschappelijke partners, op basis van de uitgangspunten uit het Sociaal Akkoord.
		
			
	- 
			Blz. 123
		
			
			3.2.1.1 Herijken van de subsidiekaders en subsidieafspraken, op basis van de uitgangspunten uit het Sociaal Akkoord. Hierbij de subsidiepartijen nadrukkelijk betrekken.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 124
		
			
			Opgave Sociaal Akkoord
		
			
	- 
			Blz. 125
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 126
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 127
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 128
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 129
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 130
		
			
			3.3.1 Er is een gezamenlijk Sociaal Akkoord opgesteld, dat de doelen voor de komende jaren voor het sociaal domein beschrijft. In elk geval de thema’s armoede, bestaanszekerheid, eenzaamheid, gezonde leefstijl, mentale gezondheid, onderwijs,
		
			
	- 
			Blz. 131
		
			
			3.3.1.1 Sociaal Akkoord opstellen met de gemeenteraad en maatschappelijke partners, en gedragen door alle betrokkenen.
		
	
 
- 
			Blz. 132
		
			
			3.3.2 Er is een actieplan waarmee de partners en gemeente in gezamenlijkheid uitvoering gaan geven aan de maatschappelijke doelen uit het Sociaal Akkoord.
		
			
	- 
			Blz. 133
		
			
			3.3.2.1 Het Sociaal Akkoord uitwerken in een uitvoeringsagenda en deze jaarlijks opnemen in de P&C-cyclus.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 134
		
			
			Eigen indicatoren
		
	
- 
			Blz. 135
		
			
			Specificatie taakvelden
		
	
- 
			Blz. 136
		
			
			Financiële analyse
		
	
 
- 
			Blz. 137
		
			
			Programma 4 Cultuur, Economie, Recreatie & toerisme, Energietransitie
		
			
	- 
			Blz. 138
		
			
			Tabel portefuillehouders
		
	
- 
			Blz. 139
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 140
		
			
			Overige ontwikkelingen
		
	
- 
			Blz. 141
		
			
			Opgave Cultuur
		
			
	- 
			Blz. 142
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 143
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 144
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 145
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 146
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 147
		
			
			4.1.1 Aanbod culturele activiteiten wordt versterkt.
		
			
	- 
			Blz. 148
		
			
			4.1.1.1 Culturele instellingen zijn en worden zo goed mogelijk ondersteund middels impuls- en coronasubsidies.
		
	
- 
			Blz. 149
		
			
			4.1.1.2 Initiëren versterkte samenwerking tussen de museale en andere culturele organisaties waardoor het culturele aanbod in Oudewater zichzelf beter kan profileren.
		
	
- 
			Blz. 150
		
			
			4.1.1.3 De verdere uitvoering hiervan ligt bij de organisaties zelf, waarbij de gemeente een adviserende positie inneemt.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 151
		
			
			Opgave Economie
		
			
	- 
			Blz. 152
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 153
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 154
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 155
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 156
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 157
		
			
			4.2.1 Vitaal bedrijventerrein ‘Tappersheul 3’.
		
			
	- 
			Blz. 158
		
			
			4.2.1.1 Afhankelijk van de uitspraak van de RvS. Kavels en locatie dermate voorbereiden en inplannen dat er zo snel mogelijk met de verkoop begonnen kan worden, na uitspraak RvS.
		
	
 
- 
			Blz. 159
		
			
			4.2.2 Tappersheul 1 + 2 zijn gerevitaliseerd.
		
			
	- 
			Blz. 160
		
			
			4.2.2.1 Omdat de verkoop van Tappersheul 3 op zich laat wachten, worden noodmaatregelen uitgevoerd, voor in ieder geval het asfalt (programma 2).
		
	
- 
			Blz. 161
		
			
			4.2.2.2 De verdere revitalisatie zal plaatsvinden nadat de verkoop van Tappersheul 3 gestart is.
		
	
 
- 
			Blz. 162
		
			
			4.2.3 Ruimtelijke toekomstvisie bedrijventerreinen Oudewater.
		
			
	- 
			Blz. 163
		
			
			4.2.3.1 In samenwerking met de gemeente Woerden en de U10 onderzoek doen naar de noodzaak en haalbaarheid van een regionaal bedrijventerrein in de A12-zone.
		
	
 
- 
			Blz. 164
		
			
			4.3.1 Stappenplan vitale binnenstad is opgesteld.
		
			
	- 
			Blz. 165
		
			
			4.3.1.1 Plan van aanpak opstellen. Feedback ophalen door middel van participatie.
		
	
- 
			Blz. 166
		
			
			4.3.1.2 Plan van aanpak uitvoeren afhankelijk van beschikbare middelen.
		
	
 
- 
			Blz. 167
		
			
			4.3.2 Pro-actieve aanpak op leegstand.
		
			
	- 
			Blz. 168
		
			
			4.3.2.1 Pro-actief in gesprek gaan met ondernemers over hun plannen met leegstaande panden.
		
	
 
- 
			Blz. 169
		
			
			4.4.1  Bijdrage aan vitaal, veilig en aantrekkelijk buitengebied met vitale agrarische sector.
		
			
	- 
			Blz. 170
		
			
			4.4.1.1 Volgen van de actuele ontwikkelingen.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 171
		
			
			Opgave Recreatie en toerisme
		
			
	- 
			Blz. 172
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 173
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 174
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 175
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 176
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 177
		
			
			4.5.1 Versterkte samenwerking tussen culturele en museale organisaties, horeca en toeristische bedrijfsleven aan de hand van natuurlijk, historisch en kleurrijk Oudewater.
		
			
	- 
			Blz. 178
		
			
			4.5.1.1 Gesprekken met maatsch.organisaties op thema's natuurlijk, historisch en kleurrijk. Doel is om de samenwerking stimuleren waardoor er beter cultureel en recreatief aanbod komt. Uitwerking door betr. partijen. Gemeentelijke inzet: initiëren.
		
	
 
- 
			Blz. 179
		
			
			4.5.2 Samenhangend aanbod evenementen.
		
			
	- 
			Blz. 180
		
			
			4.5.2.1 Initiëren van samenwerking tussen organisaties om te komen tot een samenhangend aanbod van evenementen. Verdere uitwerking van deze samenwerking ligt bij de organisaties.
		
	
 
- 
			Blz. 181
		
			
			4.6.1 Samenhangend aanbod recreatieve en toeristische activiteiten.
		
			
	- 
			Blz. 182
		
			
			4.6.1.1  Betrokken partijen ondersteunen om een recreatievisie op te stellen.
		
	
 
- 
			Blz. 183
		
			
			4.6.2 Recreatief beter toegankelijk buitengebied.
		
			
	- 
			Blz. 184
		
			
			4.6.2.1 In de omgevingsvisie  hebben we zoekgebieden opgenomen voor wandelingen op het boerenland. Landbouwtransitie kan kansen bieden voor recreatie. De ontwikkelingen in de sector zullen worden gevolgd.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 185
		
			
			Opgave Energietransitie
		
			
	- 
			Blz. 186
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 187
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 188
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 189
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 190
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 191
		
			
			4.7.1 Visie op warmtetransitie van de gebouwde omgeving is opgesteld inclusief communicatie- en uitvoeringsplan, waarbij focus in uitvoering ligt op mensen met kleine beurs en slecht geïsoleerde huizen.
		
			
	- 
			Blz. 192
		
			
			4.7.1.1 Opstellen warmtetransitievisie met aanpak voor energiearmoede en isolatieprogramma.
		
	
- 
			Blz. 193
		
			
			4.7.1.2 Opstellen uitvoeringsprogramma gebouwde omgeving.
		
	
- 
			Blz. 194
		
			
			4.7.1.3 Opstellen communicatieplan.
		
	
- 
			Blz. 195
		
			
			4.7.1.4 Plannen opstellen via participatieproces.
		
	
 
- 
			Blz. 196
		
			
			4.7.2 Activiteiten uit uitvoerings- en communicatieplan warmtetransitievisie zijn gestart.
		
			
	- 
			Blz. 197
		
			
			4.7.2.1 Aanvragen subsidies/fondsen.
		
	
- 
			Blz. 198
		
			
			4.7.2.2 Uitvoeren uitvoerings- en communicatieplan.
		
	
 
- 
			Blz. 199
		
			
			4.7.3 In de prestatieafspraken met De Woningraat zijn verhoogde duurzaamheidsambities opgenomen.
		
			
	- 
			Blz. 200
		
			
			4.7.3.1 In afstemming met De Woningraat tweejaarlijks afspraken maken.
		
	
 
- 
			Blz. 201
		
			
			4.8.1 Aanvalsplan zon op dak is gereed en de uitvoering is gestart.
		
			
	- 
			Blz. 202
		
			
			4.8.1.1 Opstellen PvA zon op dak in afstemming met Energie Oudewater en Duurzaam Oudewater, gebruik zonneladder en aandacht voor opwek bij zowel particulieren als bij ondernemers.
		
	
- 
			Blz. 203
		
			
			4.8.1.2 Uitvoeren van PvA zon op dak, waarbij zowel particulieren als ondernemers actief worden geïnformeerd over de mogelijkheden.
		
	
 
- 
			Blz. 204
		
			
			4.8.2 Initiatief/initiatieven voor zonnevelden zijn gerealiseerd.
		
			
	- 
			Blz. 205
		
			
			4.8.2.1 Beeldkwaliteitsplan opstellen o.b.v. Routekaart naar Landschap van Verlangen.
		
	
- 
			Blz. 206
		
			
			4.8.2.2 Gebiedsprocessen uitvoeren in de zoekgebieden uit het afwegingskader.
		
	
- 
			Blz. 207
		
			
			4.8.2.3 Criteria voor maatschappelijke tender voor zonnevelden opstellen.
		
	
- 
			Blz. 208
		
			
			4.8.2.4 Vergunningen verlenen aan initiatiefnemers voor grootschalige zonnevelden.
		
	
 
- 
			Blz. 209
		
			
			4.8.3 Herijking RES 2.0 en Ontwikkeling RES 3.0.
		
			
	- 
			Blz. 210
		
			
			4.8.3.1 RES-doelstellingen herijken binnen RES U16.
		
	
- 
			Blz. 211
		
			
			4.8.3.2 RES 3.0 ontwikkelen binnen RES U16.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 212
		
			
			Specificatie taakvelden
		
	
- 
			Blz. 213
		
			
			Financiële analyse
		
	
 
- 
			Blz. 214
		
			
			Programma 5 Onderwijs en Sport
		
			
	- 
			Blz. 215
		
			
			Tabel portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 216
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 217
		
			
			Financiële analyse
		
	
- 
			Blz. 218
		
			
			Opgave Activering cultuur, sport en recreatie
		
			
	- 
			Blz. 219
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 220
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 221
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 222
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 223
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 224
		
			
			5.1.1  Het sportakkoord en het preventieakkoord zijn samengevoegd tot één akkoord met één en dezelfde gesprekspartners.
		
			
	- 
			Blz. 225
		
			
			5.1.1.1 Ambitie voorleggen aan uitvoeringspartners.
		
	
- 
			Blz. 226
		
			
			5.1.1.2 Doelstellingen beide akkoorden samenvoegen.
		
	
- 
			Blz. 227
		
			
			5.1.1.3 Budgetten beide akkoorden samenvoegen.
		
	
- 
			Blz. 228
		
			
			5.1.1.4 Plannen aanpassen aan publicatie rijksregeling.
		
	
 
- 
			Blz. 229
		
			
			5.1.2 Jaarlijks wordt een sport-en-gezondheidscafé georganiseerd waarin de politiek met lokale organisaties in gesprek gaat.
		
			
	- 
			Blz. 230
		
			
			5.1.2.1 Organisaties en opzet bespreken met uitvoeringspartners.
		
	
- 
			Blz. 231
		
			
			5.1.2.2 NOC*NSF om ondersteuning vragen bij de eerste editie.
		
	
- 
			Blz. 232
		
			
			5.1.2.3 Maatschappelijke partners uitnodigen.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 233
		
			
			Opgave Onderwijs
		
			
	- 
			Blz. 234
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 235
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 236
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 237
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 238
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 239
		
			
			5.2.1 Leerlingen kunnen in de gemeente terecht op een basisschool met een herkenbare openbare identiteit.
		
			
	- 
			Blz. 240
		
			
			5.2.1.1 Gesprekken voeren met het schoolbestuur van het openbaar onderwijs.
		
	
- 
			Blz. 241
		
			
			5.2.1.2 Voorstel/informeren raad over borging van de grondwettelijke plicht voor het bieden van openbaar onderwijs.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 242
		
			
			Opgave Sportaccommodaties
		
			
	- 
			Blz. 243
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 244
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 245
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 246
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 247
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 248
		
			
			5.3.1 Een twaalfmaandenzwembad.
		
			
	- 
			Blz. 249
		
			
			5.3.1.1 Start werkzaamheden.
		
	
 
- 
			Blz. 250
		
			
			5.3.2 Op Tappersheul is een sportcluster gerealiseerd.
		
	
 
 
- 
			Blz. 251
		
			
			Specificatie taakvelden
		
	
- 
			Blz. 252
		
			
			Financiële analyse
		
	
 
- 
			Blz. 253
		
			
			Programma 6 Ruimtelijke ontwikkeling en Wonen
		
			
	- 
			Blz. 254
		
			
			Tabel portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 255
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 256
		
			
			Overige ontwikkelingen
		
	
- 
			Blz. 257
		
			
			Opgave: Wonen
		
			
	- 
			Blz. 258
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 259
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 260
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 261
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 262
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 263
		
			
			6.1.1 Er worden in de gemeente Oudewater minimaal 30 woningen per jaar opgeleverd.
		
			
	- 
			Blz. 264
		
			
			6.1.1.1 Minimaal 30 woningen opleveren.
		
	
- 
			Blz. 265
		
			
			6.1.1.2 Voorbereiden van de ontwikkeling van circa 400 woningen t/m 2026 en verder.
		
	
 
- 
			Blz. 266
		
			
			6.1.2. Het aandeel woningen voor middeninkomens op Statenland is vergroot.
		
			
	- 
			Blz. 267
		
			
			6.1.2.1 Woningbouwprogramma verder aanscherpen, waarbij meer ruimte wordt gemaakt voor betaalbare woningbouw. We werken dit uit vanuit de kaders van het hoofdlijnenakkoord.
		
	
 
- 
			Blz. 268
		
			
			6.1.3 Een kader voor goede huisvesting en maatschappelijke ondersteuning voor arbeidsmigranten.
		
			
	- 
			Blz. 269
		
			
			6.1.3.1 Vraagstuk arbeidsmigranten projectmatig oppakken.  Aanpak en benodigde middelen beschrijven in een raadsvoorstel dat na goedkeuring wordt uitgevoerd.
		
	
- 
			Blz. 270
		
			
			6.1.3.2 Op basis van de resultaten van het plan van aanpak een kader opstellen voor een goede huisvesting voor arbeidsmigranten.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 271
		
			
			Opgave Ruimtelijke ontwikkeling
		
			
	- 
			Blz. 272
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 273
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 274
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 275
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 276
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 277
		
			
			6.2.1 Het omgevingsplan voor Statenland is onherroepelijk.
		
			
	- 
			Blz. 278
		
			
			6.2.1.1 Stedenbouwkundig plan voorleggen aan de gemeenteraad.
		
	
 
- 
			Blz. 279
		
			
			6.2.2 Visie t.b.v. de ontwikkeling in Hekendorp voorgelegd aan de gemeenteraad.
		
			
	- 
			Blz. 280
		
			
			6.2.2.1 Met de inwoners van Hekendorp in gesprek gaan om de behoefte te inventariseren.
		
	
 
- 
			Blz. 281
		
			
			6.2.3 Omgevingsplan voor Kerkwetering onherroepelijk.
		
			
	- 
			Blz. 282
		
			
			6.2.3.1 Opstellen stedenbouwkundig plan, inrichtingsplan en de definitieve verkaveling.
		
	
 
- 
			Blz. 283
		
			
			6.2.4 Bestemmingsplan Oranjepark vastgesteld.
		
			
	- 
			Blz. 284
		
			
			6.2.4.1 Het bestemmingsplan voorleggen aan de gemeenteraad.
		
	
 
- 
			Blz. 285
		
			
			6.2.5. Principebesluit van de provincie over de locatie Oude Touwfabriek.
		
			
	- 
			Blz. 286
		
			
			6.2.5.1 Het plan voor de ontwikkeling van het gebied rondom de oude touwbaan, inclusief renovatie van de oude touwbaan, voorleggen aan de provincie.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 287
		
			
			Opgave Omgevingsplan
		
			
	- 
			Blz. 288
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 289
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 290
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 291
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 292
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 293
		
			
			6.3.1 Een gebiedsdekkend omgevingsplan nieuwe stijl.
		
			
	- 
			Blz. 294
		
			
			6.3.1.1 Het omgevingsplan opbouwen, na inwerkingtreding van de Omgevingswet per 1 januari 2023. Het streven is om dit proces in vier jaar te doorlopen. In 2023 wordt een start gemaakt met het omgevingsplan.
		
	
- 
			Blz. 295
		
			
			6.3.1.2 Een deel van het gebiedsdekkend omgevingsplan voorleggen aan de gemeenteraad.
		
	
 
- 
			Blz. 296
		
			
			6.3.2 Raamverordening fysieke leefomgeving vastgesteld.
		
			
	- 
			Blz. 297
		
			
			6.3.2.1 Voorbereidingen treffen voor de verordening fysieke leefomgeving.
		
	
 
- 
			Blz. 298
		
			
			6.3.3 Het kader voor nieuwe ruimtelijke initiatieven/ afwegingskader is vastgesteld door de gemeenteraad.
		
			
	- 
			Blz. 299
		
			
			6.3.3.1 Voorstel voor de aanpak van het opstellen van het kader, inclusief investeringsvoorstel, voorleggen aan de gemeenteraad.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 300
		
			
			Opgave Maatschappelijk vastgoed
		
			
	- 
			Blz. 301
		
			
			Waar staat deze opgave voor?
		
	
- 
			Blz. 302
		
			
			Wat heeft Oudewater met deze opgave bereikt?
		
	
- 
			Blz. 303
		
			
			Wat hebben we gedaan?
		
	
- 
			Blz. 304
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
- 
			Blz. 305
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 306
		
			
			6.4.1 Een programma op vastgoed, waaronder gebruik, verhuur, financiën en onderhoud van maatschappelijk vastgoed.
		
			
	- 
			Blz. 307
		
			
			6.4.1.1 Startnotitie - om te komen tot een Integraal programma vastgoed - voorleggen aan het college.
		
	
- 
			Blz. 308
		
			
			6.4.1.2  Uitwerking van het programma op vastgoed maken, op basis van het integrale programma voor het Stadskantoor.
		
	
- 
			Blz. 309
		
			
			6.4.1.3 Uitwerking van het programma op vastgoed maken, op basis van het integrale programma voor De Klepper en het Cultuurhuis. Onderdeel hiervan is de tijdelijke huisvesting voor een deel van de huurders van de bovengenoemde panden.
		
	
 
- 
			Blz. 310
		
			
			6.4.2 Het Stadskantoor is verkocht.
		
			
	- 
			Blz. 311
		
			
			6.4.2.1 Verkoopovereenkomst sluiten.
		
	
- 
			Blz. 312
		
			
			6.4.2.2 Levering Stadskantoor aan kopende partij.
		
	
 
- 
			Blz. 313
		
			
			6.4.3 De 'nieuwe' Klepper wordt kostprijsdekkend geëxploiteerd.
		
			
	- 
			Blz. 314
		
			
			6.4.3.1 Inschrijvingen voor de herontwikkeling van de Klepper beoordelen en ranken.
		
	
- 
			Blz. 315
		
			
			6.4.3.2 Overeenkomst sluiten met de best beoordeelde bieding.
		
	
 
- 
			Blz. 316
		
			
			6.4.4 Transformatie van het Cultuurhuis.
		
			
	- 
			Blz. 317
		
			
			6.4.4.1 Gesprekken voeren met de scholen over de bezetting van de lokalen.
		
	
 
 
 
- 
			Blz. 318
		
			
			Specificatie taakvelden
		
	
- 
			Blz. 319
		
			
			Financiële analyse
		
	
 
- 
			Blz. 320
		
			
			Programma 7 Algemene inkomsten
		
			
	- 
			Blz. 321
		
			
			Tabel portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 322
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 323
		
			
			Overige ontwikkelingen
		
	
- 
			Blz. 324
		
			
			Maatschappelijke effecten
		
	
- 
			Blz. 325
		
			
			Resultaat
		
			
	- 
			Blz. 326
		
			
			7.1.1. Baten en lasten zijn reëel en structureel in evenwicht.
		
			
	- 
			Blz. 327
		
			
			7.1.1.1 Begroot en realiseer een structureel saldo van baten en lasten rond de nullijn.
		
	
 
- 
			Blz. 328
		
			
			7.1.2 Het weerstandsvermogen is verbeterd (minimaal 1).
		
			
	- 
			Blz. 329
		
			
			7.1.2.1 Financiële meevallers worden toegevoegd aan de Algemene Reserve.
		
	
 
- 
			Blz. 330
		
			
			7.1.3 De reservepositie is verbeterd.
		
			
	- 
			Blz. 331
		
			
			7.1.3.1 Maximale resultaten behalen op grondexploitaties op toekomstige bouwlocaties.
		
	
 
- 
			Blz. 332
		
			
			7.1.4 De schuldquote is verlaagd richting signaalwaarde 130%.
		
			
	- 
			Blz. 333
		
			
			7.1.4.1 Er worden minder nieuwe investeringen gedaan.
		
	
- 
			Blz. 334
		
			
			7.1.4.2 / 7.1.5.2 Er wordt gezocht naar co-financiering.
		
	
 
- 
			Blz. 335
		
			
			7.1.5 De solvabiliteitsratio is verhoogd richting signaalwaarde 20%.
		
			
	- 
			Blz. 336
		
			
			7.1.4.1 Er worden minder nieuwe investeringen gedaan.
		
	
- 
			Blz. 337
		
			
			7.1.4.2 / 7.1.5.2 Er wordt gezocht naar co-financiering.
		
	
 
- 
			Blz. 338
		
			
			7.2.1 In raadsvoorstellen met financiële effecten wordt een dekkingsvoorstel opgenomen.
		
			
	- 
			Blz. 339
		
			
			7.2.1.1 Instructies en voorlichting.
		
	
- 
			Blz. 340
		
			
			7.2.1.2 Toetsing van de voorstellen op naleving.
		
	
 
- 
			Blz. 341
		
			
			7.2.2 De nota Financiële Sturing wordt nageleefd en gehandhaafd.
		
			
	- 
			Blz. 342
		
			
			7.2.2.1 Richtlijnen/instructies opstellen en personeel informeren/voorlichten.
		
	
- 
			Blz. 343
		
			
			7.2.2.2 Toetsing op naleving van de financiële kaders.
		
	
 
- 
			Blz. 344
		
			
			7.2.3 Er zijn actuele financiële kaders.
		
			
	- 
			Blz. 345
		
			
			7.2.3.1 Actualiseren van de financiële kaders in de nieuwe financiële verordening.
		
	
 
 
- 
			Blz. 346
		
			
			Specificatie taakvelden
		
	
- 
			Blz. 347
		
			
			Financiële analyse
		
	
 
- 
			Blz. 348
		
			
			Programma 8 Overhead
		
			
	- 
			Blz. 349
		
			
			Tabel portefeuillehouders
		
	
- 
			Blz. 350
		
			
			Omschrijving
		
	
- 
			Blz. 351
		
			
			Specificatie taakvelden
		
	
- 
			Blz. 352
		
			
			Financiële analyse
		
	
 
 
- 
			Blz. 353
		
			
			Paragrafen
		
			
	- 
			Blz. 354
		
			
			Paragraaf 1 Lokale heffingen
		
			
	- 
			Blz. 355
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 356
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk kader
		
	
- 
			Blz. 357
		
			
			Werkelijke opbrengsten
		
	
- 
			Blz. 358
		
			
			Lokale lastendruk
		
	
- 
			Blz. 359
		
			
			A. Belastingen
		
	
- 
			Blz. 360
		
			
			B.	Bestemmingsheffingen
		
	
- 
			Blz. 361
		
			
			C. Rechten
		
	
- 
			Blz. 362
		
			
			D. Vergelijking met andere gemeenten
		
	
 
- 
			Blz. 363
		
			
			Paragraaf 2 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
		
			
	- 
			Blz. 364
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 365
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 366
		
			
			Beschikbare weerstandscapaciteit
		
			
	- 
			Blz. 367
		
			
			beschikbare weerstandscapaciteit
		
	
 
- 
			Blz. 368
		
			
			Risico's
		
			
	- 
			Blz. 369
		
			
			Risico's
		
	
- 
			Blz. 370
		
			
			A. Programma's
		
	
- 
			Blz. 371
		
			
			B. Bedrijfsvoering
		
	
- 
			Blz. 372
		
			
			C. Verbonden Partijen
		
	
- 
			Blz. 373
		
			
			D. Grondexploitaties
		
	
- 
			Blz. 374
		
			
			Fraude- en continuïteitsrisico’s
		
	
 
- 
			Blz. 375
		
			
			Weerstandsvermogen
		
			
	- 
			Blz. 376
		
			
			Weerstandsvermogen
		
	
 
- 
			Blz. 377
		
			
			Kengetallen
		
			
	- 
			Blz. 378
		
			
			Financiële positie
		
	
 
 
- 
			Blz. 379
		
			
			Paragraaf 3 Onderhoud kapitaalgoederen
		
			
	- 
			Blz. 380
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 381
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 382
		
			
			Openbare ruimte
		
	
- 
			Blz. 383
		
			
			Openbare ruimte - inzicht in exploitatie
		
	
- 
			Blz. 384
		
			
			Openbare ruimte - inzicht in investeringen
		
	
- 
			Blz. 385
		
			
			Bomen en planten
		
	
- 
			Blz. 386
		
			
			Riolering
		
	
- 
			Blz. 387
		
			
			Civiele kunstwerken
		
	
- 
			Blz. 388
		
			
			Vastgoed
		
	
 
- 
			Blz. 389
		
			
			Paragraaf 4 Financiering
		
			
	- 
			Blz. 390
		
			
			1. Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 391
		
			
			2. Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 392
		
			
			3. Schatkistbankieren
		
	
- 
			Blz. 393
		
			
			4. Financieringspositie
		
	
- 
			Blz. 394
		
			
			5. Risicobeheer
		
	
- 
			Blz. 395
		
			
			6. Kasgeldlimiet
		
	
- 
			Blz. 396
		
			
			7. Langlopende geldleningen
		
	
- 
			Blz. 397
		
			
			8. Renteresultaat
		
	
- 
			Blz. 398
		
			
			9. Verwachting
		
	
 
- 
			Blz. 399
		
			
			Paragraaf 5 Bedrijfsvoering
		
			
	- 
			Blz. 400
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 401
		
			
			DVO met gemeente Woerden
		
	
- 
			Blz. 402
		
			
			Informatiebeleid
		
	
- 
			Blz. 403
		
			
			Rechtmatigheidsverantwoording
		
	
- 
			Blz. 404
		
			
			Begrotingscriterium
		
	
- 
			Blz. 405
		
			
			vervolg begrotingscriterium
		
	
- 
			Blz. 406
		
			
			Stelposten
		
	
 
- 
			Blz. 407
		
			
			Paragraaf 6 Verbonden partijen
		
			
	- 
			Blz. 408
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 409
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 410
		
			
			Gemeenschappelijke regelingen
		
			
	- 
			Blz. 411
		
			
			Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
		
	
- 
			Blz. 412
		
			
			Regionaal Historisch Centrum Rijnstreek en Lopikerwaard (RHC)
		
	
- 
			Blz. 413
		
			
			Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
		
	
- 
			Blz. 414
		
			
			Ferm Werk
		
	
- 
			Blz. 415
		
			
			Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst regio Utrecht (GGDrU)
		
	
- 
			Blz. 416
		
			
			Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU)
		
	
 
- 
			Blz. 417
		
			
			Vennootschappen en coöperaties
		
			
	- 
			Blz. 418
		
			
			Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
		
	
- 
			Blz. 419
		
			
			Vitens
		
	
 
- 
			Blz. 420
		
			
			Stichtingen en verenigingen
		
			
	- 
			Blz. 421
		
			
			Stichting Urgentieverlening West-Utrecht
		
	
 
- 
			Blz. 422
		
			
			Overige verbonden partijen
		
			
	- 
			Blz. 423
		
			
			U10
		
	
 
 
- 
			Blz. 424
		
			
			Paragraaf 7 Grondbeleid
		
			
	- 
			Blz. 425
		
			
			Wat is het doel van deze paragraaf?
		
	
- 
			Blz. 426
		
			
			Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
		
	
- 
			Blz. 427
		
			
			Uitgangspunt voor grondexploitaties
		
	
- 
			Blz. 428
		
			
			Toelichting per exploitatiegebied
		
	
 
 
- 
			Blz. 429
		
			
			II. JAARREKENING
		
			
	- 
			Blz. 430
		
			
			Balans
		
			
	- 
			Blz. 431
		
			
			Activa
		
	
- 
			Blz. 432
		
			
			Passiva
		
	
 
- 
			Blz. 433
		
			
			Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
		
			
	- 
			Blz. 434
		
			
			Waarderingsgrondslagen
		
	
 
- 
			Blz. 435
		
			
			Toelichting balans
		
			
	- 
			Blz. 436
		
			
			VASTE ACTIVA
		
	
- 
			Blz. 437
		
			
			Materiële vaste activa
		
	
- 
			Blz. 438
		
			
			Financiële vaste activa (looptijd >1 jaar)
		
	
- 
			Blz. 439
		
			
			VLOTTENDE ACTIVA
		
	
- 
			Blz. 440
		
			
			Uitzettingen (looptijd <1 jaar)
		
	
- 
			Blz. 441
		
			
			Liquide middelen
		
	
- 
			Blz. 442
		
			
			Overlopende activa
		
	
- 
			Blz. 443
		
			
			TOTAAL VLOTTENDE ACTIVA
		
	
- 
			Blz. 444
		
			
			VASTE FINANCIERINGSMIDDELEN
		
	
- 
			Blz. 445
		
			
			Vaste schulden (looptijd>1 jaar):
		
	
- 
			Blz. 446
		
			
			VLOTTENDE PASSIVA
		
	
 
- 
			Blz. 447
		
			
			Overzicht van baten en lasten
		
			
	- 
			Blz. 448
		
			
			Staat van baten en lasten
		
	
- 
			Blz. 449
		
			
			Totaaloverzicht
		
	
- 
			Blz. 450
		
			
			Algemene dekkingsmiddelen
		
	
- 
			Blz. 451
		
			
			Toelichting
		
	
 
- 
			Blz. 452
		
			
			Begrotingsrechtmatigheid
		
			
	- 
			Blz. 453
		
			
			Begrotingsrechtmatigheid
		
	
- 
			Blz. 454
		
			
			Analyse
		
	
- 
			Blz. 455
		
			
			Overzicht doorlopende en af te sluiten kredieten
		
	
 
- 
			Blz. 456
		
			
			Verantwoording Wet Normering Topinkomens (WNT)
		
			
	- 
			Blz. 457
		
			
			WNT
		
	
- 
			Blz. 458
		
			
			Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking
		
	
- 
			Blz. 459
		
			
			Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking
		
	
 
- 
			Blz. 460
		
			
			Overzicht incidentele baten en lasten
		
			
	- 
			Blz. 461
		
			
			Incidentele baten en lasten
		
	
- 
			Blz. 462
		
			
			lasten
		
	
- 
			Blz. 463
		
			
			Mutaties reserves
		
	
- 
			Blz. 464
		
			
			Toelichting per post
		
	
 
- 
			Blz. 465
		
			
			Overzicht op taakvelden
		
			
	- 
			Blz. 466
		
			
			Overzicht op taakvelden
		
	
 
- 
			Blz. 467
		
			
			Gewaarborgde geldleningen
		
			
	- 
			Blz. 468
		
			
			Staat van gewaarborgde geldleningen, stichtingen en verenigingen
		
	
 
- 
			Blz. 469
		
			
			EMU-saldo
		
			
	- 
			Blz. 470
		
			
			EMU
		
	
 
- 
			Blz. 471
		
			
			Sisa
		
			
	- 
			Blz. 472
		
			
			Sisa
		
	
 
- 
			Blz. 473
		
			
			Rechtmatigheidsverantwoording 2023
		
			
	- 
			Blz. 474
		
			
			Rechtmatigheidsverantwoording
		
	
 
 
- 
		
			
			Inspanningen
		
	
- 
		
			
			Zoeken
		
	
- 
		
			
			Publicatie bijlagen
		
	
- 
		
			
			Contact
		
	
- 
		
			
			PrivacyStatement
		
	
- 
		
			
			Sitemap